آفتاب

تد کروز اوباما را به مناظره درباره توافق هسته ای دعوت کرد

تد کروز اوباما را به مناظره درباره توافق هسته ای دعوت کرد

سناتور جمهوریخواه ایالت تگزاس و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، رییس جمهوری آمریکا را به مناظره و گفتگوی رو در رو درباره توافق هسته ای ایران دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری سی ان ان، تد کروز که با رسانه های آمریکایی سخن می گفت، اظهار داشت: توافق هسته ای با ایران ساختار تحریم های بین المللی علیه تهران را از بین می برد و ماه ها زمان خواهد برد تا دوباره این تحریم ها را بتوان وضع کرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات مایک هاکبی دیگر نامزد حزب جمهوریخواه درباره وقوع هولوکاست با توجه به توافق هسته ای با ایران گفت: افتخار می کنم که در این خصوص در کنار فرماندار هاکبی بایستم.

ایران و گروه ۱+۵ متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در روز ۲۳ تیر در وین اتریش به توافقی تاریخی برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران دست یافتند ولی برخی جمهوریخواهان کنگره به شدت با این توافق مخالف هستند.

کروز افزود: از آنجایی که رییس جمهور اوباما تمایل ندارد تا درباره مفاد این توافق صحبت کند، من از همین جا و همین امشب وی را در هر زمان و مکانی که بخواهد به مناظره درباره مفاد و مواد توافق هسته ای با ایران دعوت می کنم.

وی اظهار داشت: اگر اوباما مایل نیست تا در این چالش شرکت کند می تواند جان کری را به عنوان نماینده خود به مناظره بفرستد.

 

کد N903161

وبگردی