آفتاب
در دیدار سفیر ایران و وزیر دادگستری الجزایر مطرح شد

بررسی راههای تقویت همکاری قضایی میان ایران و الجزایر

بررسی راههای تقویت همکاری قضایی میان ایران و الجزایر

رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با «الطیب لوح» وزیر دادگستری الجزایر دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا )در این ملاقات که با حضور برخی از مدیران وزارت مذکور صورت گرفت وزیر دادگستری الجزایر با اشاره به اینکه روابط دو کشور، روابطی استراتژیک و مبتنی بر اصول و پایه های مستحکم است ،به دیدارهای متقابل روسای جمهور دو کشور طی سالهای گذشته اشاره کرد و تبادل هیات ها در سطوح عالی را نشان از گرمی روابط و اراده جدی طرفین در تقویت همکاریها دانست.

وی با اشاره به ضرورت مبارزه با تروریسم و جرائم سازمان یافته، گسترش این پدیده را برای جهان خسارت بار خواند و بر لزوم همکاری و رایزنی در این خصوص تاکید کرد.

وزیر الجزایری توافق هسته ای اخیر میان ایران و 5+1 را گام مهمی در ایفای نقش موثر ایران در صحنه بین المللی در مرحله پیش رو ارزیابی کرد.

الطیب لوح همچنین با ابراز خرسندی از روند روبه رشد روابط دوجانبه خصوصا طی ماههای اخیر، آمادگی خود را برای تقویت مراودات و تبادل هیات ها در زمینه قضایی و امضای سند جدید همکاری قضایی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا،عامری سفیر کشورمان نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت روابط دوجانبه ایران و الجزایر در بخشهای مختلف،ضمن استقبال از امضای سند جدید همکاری فیمابین ، خواستار فعال شدن اجرای موافقتنامه معاضدت قضایی و تبادل و استرداد مجرمین و همکاریهای جزایی که در گذشته میان دو کشور منعقد شده است،شد.

وی همچنین از وزیر الجزایری برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد تشکر و پذیرش مقام الجزایری قرار گرفت.

انتهای پیام

کد N903081

وبگردی