آفتاب

داوود اوغلو: کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، باید مجازات شوند

داوود اوغلو: کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند، باید مجازات شوند

نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگویی اعلام کرد کسانی که از تروریسم حمایت می‌کنند باید مورد مجازات قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه در گفت‌وگو با شبکه خبری «هابر» گفت: اکنون ترکیه با ترکیه یک هفته پیش متفاوت است. هرکس باید مراقب گام‌های خود باشد.

داوود اوغلو با ارزیابی عملیات اخیر این کشور علیه نیروهای داعش گفت: ترکیه تنها کسانی را مورد هدف قرار می‌دهد که ترکیه را مورد هدف خود قرار دهند. حملات ترکیه علیه داعش، پ.ک.ک و دی‌اچ.کی.پی-سی نشانه صدای این کشور، دموکراسی و مشروعیت است.

به نوشته روزنامه صباح، هیاتی به سرپرستی وجدی گونول، وزیر دفاع روز دوشنبه با رهبران احزاب مردم جمهوری‌خواه (CHP) و حرکت‌ ملی‌گرا (MHP) برای ارائه اطلاعات درباره آخرین عملیات "ضدتروریستی" دیدار و گفت‌وگو کرد.

این در حالی است که حزب دموکراتیک مردم (HDP) که حامی کردهاست، برای حضور در این دیدار کنار گذاشته شده بود.

در همین راستا داوود اوغلو در پاسخ به این مساله گفت: حزب دموکراتیک مردم ممکن است این سوال را بپرسد که چرا برای حضور در مذاکرات از آنها دعوتی به عمل نیامده است. باید آنها طرف خود را انتخاب کنند تا بتوانیم این حزب را در جریان اطلاعات بگذاریم. آیا آنها طرف ترور هستند و یا در کنار ترکیه قرار دارند.

وی در ادامه افزود: همین ابهام باعث می‌شود که دولت نتواند اطلاعات خود را با حزب دموکراتیک مردم در میان بگذارد.

داوود اوغلو گفت: مردمی که در فعالیت‌های تروریستی دخالت دارند و از تروریسم دفاع می‌کنند، باید مورد مجازات قرار گیرند حتی موسسات و احزاب. من فکر نمی‌کنم که بستن یک حزب بتواند راه‌حلی برای این مساله باشد.

انتهای پیام

کد N902828

وبگردی