آفتاب

بزرگترین زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‎های زاگرس در لرستان

بزرگترین زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‎های زاگرس در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از بزرگترین زنجیره انسانی حفاظت از جنگل‎های زاگرس در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان، مهندس «فتحی» در جمع خبرنگاران، افزود: برنامه‌ی نمادین زنجیره صیانت از جنگل‎های زاگرس توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست با عنوان جنگل رمز حیات، با همکاری استانداری، محیط‌زیست، منابع طبیعی و صدا و سیمای مرکز لرستان و تشکلات زیست‌محیطی انجام می‎شود.

وی هدف از این برنامه زنجیره انسانی را به صدا درآمدن زنگ خطر نابودی جنگل‎ها، دانست و اظهار کرد: لرستان 25 درصد از تنوع زیستی کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیر کل محیط‌زیست لرستان تصریح کرد: دو استان توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست به‎عنوان نمایندگان جنگل‎های بلوط زاگرس و جنگل‎های شمال انتخاب شدند، که لرستان به‎عنوان نماینده بلوط‎های زاگرس و چالوس به‎عنوان نماینده جنگل‎های شمال انتخاب شده‎اند.

فتحی خاطرنشان کرد: ضمن انجام جلسات هماهنگی با استانداری لرستان هم‌چنین منابع طبیعی و دیگر ارگان‎های مربوطه، برنامه بزرگترین زنجیره انسانی صیانت از جنگل‎های زاگرس را روز پنج‎شنبه ساعت 9 صبح در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‎آباد به حول و قوه الهی برگزار می‎کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع با دعوت از همه‌ی اصحاب رسانه‎های تصویری، مجازی و ... خود را ملزم به برگزاری شایسته این روز ملی که به حق توسط ریاست سازمان خانم دکتر «ابتکار» انجام شده می‎دانیم تا باانجام چنین برنامه‎هایی زیست محیطی توانسته باشیم مسأله مهم و خطیر نابودی جنگل‎ها که متأسفانه در این چند سال اخیر رشد زیادی داشته‎اند را گرفته باشیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: این روز نمادین، نظر به نقش جنگل‎ها در تأمین آب، هوا و امنیت غذایی، عنوان «جنگل رمز حیات» و شعار «نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد» را دارد.

انتهای پیام

کد N902804

وبگردی