آفتاب

استعفای معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس به دلیل افشای رسوایی اخلاقی

استعفای معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس به دلیل افشای رسوایی اخلاقی

معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس که رسوایی اخلاقی وی در پی انتشار ویدیویی از او توسط یکی از نشریات انگلیسی فاش شد،‌ در بیانیه ای استعفای خود از این مجلس را اعلام و از بابت رسوایی به وجود آمده عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌ "لرد سیوول"،‌ معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس در پی انتشار ویدیویی که او را در حال مصرف مواد مخدر در کنار زنان روسپی نشان می داد، با نوشتن بیانیه ای استعفای خود از این مجلس را اعلام و از بابت "درد و شرمساری" که به وجود آورده عذرخواهی کرد.

وی که یکی از وزرای سابق دولت حزب کارگر است، پس از این رسوایی تحت فشار بی سابقه‌ای برای استعفا از مجلس اعیان قرار گرفت و سرانجام تسلیم این فشارها شد. این قانونگذار انگلیسی که ازدواج کرده و فرزند دارد، در بیانیه ای گفت: من امروز با نوشتن نامه ای به منشی مجلس های انگلیس، به نمایندگی خود در مجلس اعیان پایان دادم. این مساله که آیا رفتار من ناقض نظام نامه اخلاقی نمایندگان این مجلس بوده مهم است اما اصولا جنبه فنی دارد.

وی در ادامه این بیانیه خود گفت: مساله بزرگتر این است که آیا رفتار من با نمایندگی مجلس اعیان سازگار بوده و این که آیا تداوم نمایندگی من در این مجلس باعث آسیب دیدن و تضعیف اعتماد عمومی به مجلس اعیان شده است یا خیر. من معتقدم پاسخ هر دو سوال به این معنی است که بهترین خدمتی که من اکنون می توانم به مجلس اعیان انجام دهم این است که از آن استعفا دهم.

لرد سیوول همچنین خاطر نشان کرد: مجلس اعیان انگلیس یک بخش موثر،‌ حیاتی اما کم ارزش شده در نظام سیاسی کشور ما است. امیدوارم تصمیم من باعث کاهش و جبران آسیبی شود که من به این نهادی که به آن علاقه دارم، زده ام. من در پایان می خواهم به خاطر درد و شرمساری که ایجاد کرده ام، عذرخواهی کنم.

لرد سیوول پس از استعفا از مقام معاونت رئیس مجلس اعیان انگلیس به سبب رسوایی به وجود آمده با تحقیقات پلیس انگلیس روبرو است.

انتهای پیام

کد N902741

وبگردی