آفتاب

ادای احترام رهبر کره‌شمالی به سربازان کشته شده در جنگ کره

ادای احترام رهبر کره‌شمالی به سربازان کشته شده در جنگ کره

رهبر کره‌شمالی در حالی به سربازان کشته شده در جنگ کره ادای احترام کرد که پیونگ‌یانگ قول داده شبه جزیره کره را متحد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، ادای احترام "کیم جونگ اون"، رهبر کره‌شمالی به سربازان کشته شده در جنگ 1950 تا 1953 کره در حالی صورت گرفته که کارشناسان می‌گویند، این اقدام کیم جونگ اون روشی غیرمستقیم برای درخواست کمک غذا از چین است. چون براساس داده‌ها و تصاویر ماهواره‌ای، کره‌شمالی در بدترین خشکسالی در 100 سال گذشته قرار دارد.

بنا به گزارش شینهوا کیم جونگ اون گفت: من به فرماندهان و کهنه سربازان ارتش داوطلب خلق چین که در جنگ کره در کنار سربازان کره‌شمالی جنگیدند، ادای احترام می‌کنم.

پیونگ یانگ مدعی است که این جنگ زمانی آغاز شد که آمریکا و کره‌جنوبی به کره‌شمالی حمله کرده و در 27 ژوئیه 1953 این جنگ پایان یافت زمانی که نیروهای کره شمالی، آمریکا را شکست دادند.

در جریان این مراسم در کاخ کیم جونگ اون، فرمانده ارشد ارتش کره شمالی نسبت به وقوع جنگ کره هشدار داد و گفت که این جنگ به سقوط آمریکا منجر می‌شود.

فرمانده ارشد ارتش کره شمالی با اشاره به توافق تسلیحاتی به عنوان "هشدار تسلیم آمریکا" گفت: اگر واشنگتن به دنبال یک حمله و جنگ جدید باشد، خودش را کاملا نابود می‌کند.

انتهای پیام

کد N902663

وبگردی