آفتاب

انهدام 30 گروهک تروریستی از سال 2013 در مراکش

انهدام 30 گروهک تروریستی از سال 2013 در مراکش

مقامات مراکش اعلام کردند نیروهای امنیتی این کشور از سال 2013 تاکنون 30 گروهک تروریستی را در این کشور شناسایی و منهدم کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، محمد حصاد، وزیر کشور مراکش اعلام کرد از سال 2013 تاکنون 300 گروهک تروریستی در کشور شناسایی و منهدم شده‌اند.

وی افزود: در واقع تا پایان سال 2013، 1350 مراکشی به گروه‌های افراطی شرق کشور پیوسته‌اند که از میان آنها 286 مراکشی یعنی حدود یک چهارم تعداد کل، جان خود را از در درگیری‌ها دست داده‌اند.

حصاد باتاکید بر اینکه مراکش با در پیش گرفتن سیاست‌های پیشدستانه در انهدام گروهک‌های تررویستی موفق بوده گفت: مراکش با رجوع به علمای دینی، از آنان خواسته است برای مردم توضیح دهند که این گروه‌ها و اهداف آنان ارتباطی با موضوع جهاد ندارد و این اسلام واقعی نیست.

وزیر کشور مراکش ادامه داد: برخی کشورهای غربی ابتدا سیاست ما را درک نمی‌کردند اما برخی دیگر با تقدیر از این سیاست، خود شروع به در پیش گرفتن آن کردند.

این مقام مراشکی عنوان داشت: مراکش تهدیدهای گروه‌های افراطی را واقعی می‌داند و با جدیت تلاش می‌کند این تهدیدات تحقق نیابند.

انتهای پیام

کد N902427

وبگردی