آفتاب

محمود عباس برکناری مرسی را "معجزه" خواند

محمود عباس برکناری مرسی را "معجزه" خواند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد: "انقلاب" 30 ژوئن "معجزه‌ای واقعی" بود که طی آن مردم مصر موفق شدند کشور خود را از تاریکی و ظلم نجات دهند و اگر این انقلاب نبود جهان عرب و کشورهای اسلامی همه در معرض طوفان نابودی بودند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری الفجر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مراسم جشن سالروز انقلاب 23 ژوئیه 1952 (برکناری نظام پادشاهی مصر توسط افسران مصری) که از سوی سفارت مصر در رام‌الله برگزار شده بود گفت: ما شاهد دو "معجزه" در تاریخ مصر بودیم اول "انقلاب" 30 ژوئن (تاریخ برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر با کمک ارتش و نظامیان) که من همان روز آن را یک معجزه واقعی خواندم و طی آن بیش از 30 میلیون انسان بدون مشوق، داوطلبانه تظاهرات کردند تا سرنوشت کشور خود را اصلاح کرده و کشورشان را از ظلم و تاریکی خارج کنند.

عباس افزود: خدا را شکر که این معجزه محقق شد و اگر این معجزه نبود همه ما تمام کشورهای عربی و اسلامی در معرض خطر نابودی بودیم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ادامه داد: امروز نیز به کشور مصر به خاطر تحقق معجزه‌ای دیگر تبریک می‌گوییم. عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر دقیقا یک سال قبل اعلام کرد کانال سوئز جدیدی را افتتاح خواهد کرد و این نشان می‌دهد که مردم مصر می‌توانند معجزه کنند. ما در آینده به مصر خواهیم رفت و در این شادی با مردم مصر شریک خواهیم شد.

عباس در ادامه اظهار داشت: ما در کنار مصر هستیم و از تمامی اقدامات آن در مبارزه با تروریسم و افراط گراها حمایت می‌کنیم تا خطر تروریسم از کل شبه جزیره سیناء و شهرهای مصر برچیده شده و امنیت و ثبات در این کشور برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به نقش مصر در حمایت از مساله فلسطین گفت: ما بیش از هر کشوری مصر را می‌شناسیم و از حمایت‌ها و کمک‌های این کشور از سال 1948 تاکنون برخوردار بوده‌ایم. مصر از آن سال تا انقلاب ژوئیه 1952 هزاران سرباز و افسر مصری با رهبری جمال عبدالناصر به خاطر فلسطین جان خود را از دست دادند و ما هرگز جنگ‌هایی را که مصر به خاطر مردم ما وارد آن شد فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N902400

وبگردی