آفتاب

نماینده سمنان: اجرای توافق‌نامه موخر بر امضای آن است

نماینده سمنان: اجرای توافق‌نامه موخر بر امضای آن است

یک عضو فراکسیون اصلوگرایان مجلس گفت: در هر سخنرانی چهار تا فحش نثار مخالفان سلیقه‌ای کردن برازنده جایگاه رسمی نیست. متاسفانه وقتی بزرگان در این خصوص سخن می‌گویند با الفاظ موهوم و کلفت‌گویی با مخالفان رفتار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی‌رضا خسروی در نطق میان دستور امروز (سه‌شنبه) مجلس با تشکر از تیم مذاکره کننده هسته‌ای، گفت: شما به چه حقی با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم مبنی بر پذیرش یک طرفه و داوطلبانه پروتکل الحاقی آن را پذیرفته‌اید؟

نماینده مردم سمنان خطاب به رییس‌جمهور، وزیر امور خارجه، رییس سازمان انرژی اتمی و سایر مسئولان اجرایی کشور تذکر داد: اجرای توافق‌نامه موخر بر امضای آن است و امضای توافق‌نامه بدون مصوبه مجلس هیچ اعتباری نخواهد داشت. اجرای داوطلبانه، موقت، دائم یا الزامی قبل از هر اقدامی نیازمند تصویب مجلس است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: تیم مذاکره کننده هسته‌ای به غرب حق داده که ایران را تا هر وقت که دلش بخواهد به عنوان یک تهدید و استثنا شناسایی کند. این مسئله تبعات بسیار خطرناک برای امنیت ملی به شمار می‌رود. همیشه نقطه شروع غربی‌ها در هر بحثی با ایران این بود که به ما بقبولانند که شما یک استثنا هستید به همین دلیل نمی‌توانید توقع داشته باشید از همان حقوقی بهره‌مند شوید که بقیه برخوردارند، تکالیف شما باید متفاوت از تکالیف بقیه باشد.

وی تاکید کرد: همیشه حرف ما این بوده و هست که اجازه ندهیم ایران را به یک مورد ویژه و استثنا تبدیل کنید. می‌ترسم آقایان روزی به این نتیجه برسند که دیگر دیر شده است و ایران ابعاد قدرت ملی‌اش را از دست داده باشد. یادمان نرود نرمش قهرمانانه در موضوع هسته‌ای قرار بود سرمایه مقاومت در سایر حوزه‌ها باشد نه مدلی برای بست تفکر سازش به همه آنها.

این عضو کمیسیون عمران در بخش دیگری از نطقش با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی گفت: با ابتکار و نوع‌آوری در چهار حوزه کشاورزی، بهداشت و درمان، سوخت و مالیات می‌توان کشور را به بهترین شکل اداره کرد. کشور کره جنوبی به مساحت استان سمنان است و از معادن متنوع و نفت تهی است اما در استان ما به وفور از این نعمت‌ها بهره‌مندیم. 15 میلیون زمین قابل کشت با تولید 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در ظرفیت‌های استان سمنان است.

وی افزود: ضایعات محصولات کشاورزی بین 15 تا 35 درصد است. هندوانه را تنی 80 هزار تومان و گوجه فرنگی را کیلویی 200 تومان می‌فروشیم. اگر فقط و فقط کیلویی 1000 تومان از مزرعه تا سفره را مدیریت کنیم و به جیب کشاورز برسانیم حدود 17.5 هزار میلیارد تومان یعنی 4 ماه یارانه‌ای که از پرداخت آن عاجزیم پول به دست می‌آید که عمدتا چندین برابر آن به دست سوداگران و واسطه‌ها می‌رسد.

انتهای پیام

کد N902385

وبگردی