آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

لقمه حرام منجر به سقوط انسان‌ها خواهد شد

لقمه حرام منجر به سقوط انسان‌ها خواهد شد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم، یکی از شاخصه‌های بندگان خالص خداست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری در دیدار مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم، اظهار کرد: بزرگان دین همیشه به ما هشدار داده‌اند که هیچ گاه دین را فدا و ابزاری برای رسیدن به دنیا قرار ندهیم.

وی با اشاره به سرنوشت زبیر در زمان نبی مکرم اسلام(ص)، ادامه داد: افراد بسیاری در تاریخ بودند که به خاطر منافع دنیا، دین خود را از دست داده و از بالاترین درجات به پایین‌ترین سطوح جهنم رسیده‌اند.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: زبیر از بزرگترین مدافعان حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) بوده و برای دفاع از حق امام در ولایت و خلافت در سخت‌ترین شرایط شمشیر کشید و جان خود را سپر ایشان کرد؛ اما هنگامی که دنیا به او روی آورد و چهارمین فرد ثروتمند مدینه شد، تغییر کرد و در مقابل حضرت امیر(ع) قرار گرفت.

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به دسته‌های گوناگون دین داری مردم، خاطرنشان کرد: عده‌ای از مردم از اهالی خاص ایمان و تقوی هستند؛ اما در هنگام سقوط، به بدترین شکل ممکن سقوط خواهند کرد و ما باید مراقب باشیم تا جزو چنین دسته‌ای نباشیم که بسیار خطرناک است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: از جمله عوامل سقوط انسان، کبر و خودپسندی است که افراد دین‌دار بسیاری را طعمه خود کرده و آنان را به پایین‌ترین سطوح رسانده است؛ همچنین هوا و هوس‌های دنیایی از دیگر عواملی است که باعث سقوط انسان‌ها در چاه ویل می‌شود؛ چراکه چیزی از انسانیت انسان باقی نمی‌گذارد.

حسینی بوشهری یادآور شد: لقمه حرام از دیگر مباحثی است که منجر به سقوط انسان‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های بنده خالص خدا، اظهار کرد: رفع مشکلات و گرفتاری‌های مردم، یکی از شاخصه‌های بندگان خالص خداست که با این حرکت، در دل، احساس شادمانی کرده و بنا بر فرموده بزرگان، این خوشحالی قلب، نسیمی از نسیم‌های بهشت است که در دل انسان می‌وزد.

وی ادامه داد: صابرین، اجتناب کنندگان از گناه، توبه کنندگان و فروبرندگان خشم از دسته‌های دیگر بندگان خالص خدا هستند.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توفیق جمهوری اسلامی در حوزه بین‌المللی، بیان کرد: امروز دشمنان ما معترفند که با جنگ حریف ایران اسلامی نیستند و باید با مذاکرات به این توافق می‌رسیدیم، تمام این دستاوردها، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان ما در جبهه‌های حق علیه باطل است و کسی نباید به خود مغرور شود.

امام جمعه قم گفت: شرایط امروز کشور بسیار خاص است و هر کدام از ما می‌توانیم در مسئولیت‌هایی که داریم، تصویری از مدینه فاضله رسم کنیم و در این راه، کارکنان بنیاد شهید می‌توانند الگوی خوبی در ارتباط با مراجعین و مردم باشند.

حسینی بوشهری در پایان گفت: مسئولیت کار در بنیاد شهید بسیار سنگین است و همه باید امانت دار آن باشند.

انتهای پیام

کد N902280

وبگردی