آفتاب
هاشمی شاهرودی:

زیرساخت‌های میزبانی از زائران در قم تقویت شود

زیرساخت‌های میزبانی از زائران در قم تقویت شود

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در شهر قم به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت(س) شاهد حضور گسترده زائران هستیم بر تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز زائران در این شهر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی در دیدار شهردار قم با وی، با اشاره به سوابق دکتر سقاییان‌نژاد در دوران مدیریت شهری در اصفهان گفت: امیدواریم که وی در شهر قم نیز بتواند منشأ خیر و برکت باشد.

وی به وضعیت اجرای پروژه منوریل قم اشاره کرد و افزود: برای اجرای این پروژه از محل بیت‌المال هزینه شده است و باید زمینه لازم برای به اتمام رسیدن این پروژه مهیا شود.

نائب رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بلاتکلیف ماندن این پروژه موجب هدررفت بیت المال می‌شود، گفت: باید برای راه‌اندازی بخش نخست این پروژه همت لازم را داشته باشید تا این پروژه مورد استفاده مردم و زائران قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر قم به دلیل وجود بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) میزبان خیل عظیمی از زائران داخلی و خارجی است تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های متعدد این شهر با برنامه‌ریزی صحیح استفاده مطلوب داشت و در راستای استقبال از زائران نیز زیرساخت‌های لازم در این شهر فراهم شود.

هاشمی شاهرودی با اشاره به اجرای پروژه فرودگاه قم، راه‌اندازی این فرودگاه را به دلیل اقبال گسترده زائران خارجی برای حضور در استان قم ضروری دانست.

وی همچنین با اشاره به جایگاه شهر قم تصریح کرد: شهر قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س) پایگاه انقلاب و مرکز حوزه‌های علمیه شده است و باید از این فرصت استفاده کرد و در این شهر به اجرای کارهای زیرساختی اهتمام داشت.

انتهای پیام

کد N902253

وبگردی