آفتاب

واکنش تشکیلات خودگردان و حماس به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی

واکنش تشکیلات خودگردان و حماس به تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی

با شهادت یک جوان فلسطینی در اردوگاه قلندیا، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین متعهد شد "تصمیمات جدی و مهمی" برای پاسخ به این اقدام اتخاذ کند و به زودی پرونده "اعدام‌های میدانی" جوانان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را با به دادگاه کیفری بین‌المللی ارائه دهد. حماس نیز وعده داده پاسخ سختی به این تجاوزهای آشکار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای شرق الاوسط، پس از کشته شدن محمد لافی ابولطیفه، جوان فلسطینی (18 ساله) در یورش رژیم صهیونیستی به اردوگاه قلندیا، نبیل ابو ردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان گفت: محمود عباس، رئیس این تشکیلات با اردن، طرف‌های اروپایی و بین‌المللی برای مقابله با یورش‌های مستمر صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و کشتار روزانه فلسطینی‌ها و ادامه شهرک‌سازی‌ها تماس‌هایی برقرار کرده است.

وی گفت: این‌گونه اقدامات اسرائیلی‌ها، رهبری فلسطین و طرف‌های عربی را مجبور می‌کند موضعگیری‌ها و تصمیمات جدی و مهمی در آینده نزدیک بگیرند.

ابو ردینه در ادامه به اقدامات فلسطین و رایزنی‌هایش با کشورهای عربی، اروپایی و فرانسه برای تعیین چهارچوبی مشخص برای ارائه شکایات به شورای امنیت در سپتامبر آتی اشاره کرد و گفت: ادامه تلاش‌های اسرائیل برای برهم زدن ثبات در منطقه و روند سیاسی در نهایت پیامدهای سختی خواهد داشت.

وی از تل‌آویو خواست از این تجاوزات که در منطقه پیامدهای نامطلوبی خواهد داشت، دست بردارد.

طی یک هفته گذشته فلسطینیان شاهد یورش‌های مکرر نظامیان صهیونیستی به مسجد الاقصی و شهرهای مختلف بودند که تا کنون طی آن چهار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند.

تشکیلات خودگردان و خانواده این جوان می‌گویند ارتش رژیم صهیونیستی پس از بازداشت ابو لطیفه در اردوگاه مذکور وی را با خونسردی اعدام کرده است اما صهیونیست‌ها مدعی هستند که ابو لطیفه در حال فرار از بالا یک ساختمان سقوط کرده و کشته شده است.

کشت.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این جوان فلسطینی مظنون به برنامه‌ریزی برای انجام یک عملیات علیه منافع اسرائیل بود.

وزارت خارجه فلسطین قتل ابو لطیفه را جنایتی فجیع در کنار دیگر جنایات اشغالگران دانسته و آن را محکوم کرده است.

جنبش حماس نیز اعلام کرد: نحوه کشته شدن ابو لطیفه پاسخ سخت و شدید مقاومت را می‌طلبد.

حسام بدران، سخنگوی حماس نیز در این باره گفت: نحوه به شهادت رساندن این جوان نشان می‌دهد که اشغالگران به دنبال افزایش اقدامات تحریک‌آمیز خود هستند و مقاومت قطعاً پاسخی دردناک به اشغالگران خواهد داد و انتقام هتک حرمت مسجد الاقصی را از آنان خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N902214

وبگردی