آفتاب
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

با عدالت قضایی باید جان، مال و آبرو افراد از تعرض در امان باشد

با عدالت قضایی باید جان، مال و آبرو افراد از تعرض در امان باشد

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است، خصوصاً برای نیروهای مسلح که کارشان اثرگذار بوده و سرمایه‌های مملکت هستند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان‌ جنوبی با بیان‌ اینکه عدالت در همه جوامع به خصوص نظام و حکومت اسلامی بسیار با اهمیت است، گفت: بنا به روایات کسانی که به حق قضاوت می‌کنند اهل بهشت خواهند بود.

وی عدالت را معیاری دانست که همه چیز با آن سنجیده می‌شود و افزود: زندگی درست در پرتو عدالت میسر است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه بحث عدالت شاه بیت سخنان امیرالمومنین علیه السلام در نهج البلاغه و دوران پنج ساله حکومت حضرت است، افزود: وقتی روایات مربوط به دوران آخر زمان و ظهور حضرت مهدی(عجل الله تعالی شریف) را ملاحظه می‌کنیم بیشترین موضوعی که به آن برخورد می‌کنیم بحث برپایی عدالت و قسط در جامعه است و خداوند به خاطر وجود حضرت عالم را سرشار از عدالت می‌کند.

بهرامی با تاکید بر اینکه حق و عدالت در توصیف کردن بسیار وسیع است، یادآور شد: اما عمل کردن به آن بسیار سخت و کم است.

وی با اشاره به اینکه حافظان امنیت و مجموعه نیروهای مسلح و دستگاه قضایی در امنیت نقش اساسی دارند، تصریح کرد: باید برای پیشگیری از وقوع جرم تلاش شود تا کشور امنی داشته باشیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه عدالت حوزه‌های وسیعی شامل سیاسی، اقتصادی، مدیریتی، فرهنگی و فردی را در برمی‌گیرد، گفت: مهمترین بحث عدالت در مقام قضایی است و در هر کجایی انحراف باشد دستگاه قضایی باید وارد شود و آن را مرتفع کند.

بهرامی با اشاره به اینکه خداوند از همه انسان‌ها خواسته عادل باشند این سئوال را مطرح کرد که چگونه می‌توانیم با پیروی از هوای نفس و آرزوها و دنبال حزب بودن، در جامعه عدالت اجتماعی را برقرار و اثرگذار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بحث خودسازی و کارهای فرهنگی بسیار کارساز است، ادامه داد: در جامعه‌ای که افراد به دنبال هوای نفس خود هستند اگر مجسمه عدالت یعنی امیرالمومنین علیه السلام نیز در رأس جامعه قرار بگیرد، می‌بینیم که چگونه افراد از گرد حضرت پراکنده می‌شوند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح تاکید کرد: با عدالت قضایی باید جان، مال و آبرو، شغل و مسکن افراد از تعرض در امان باشد و در کشور ما که داعیه حکومت اسلامی داریم باید برای ما چیزی مهمتر از اقامه حق و دفع باطل نباشد.

بهرامی افزود: اگر حکومت در خدمت اقامه حق باشد می‌توان ادعا کرد مسلمان هستیم و اما در غیر این صورت در پیروی ما از ائمه اطهار علیه السلام نقص وجود دارد و خوشبختانه این اراده در دولتمردان و مسئولان و نیروهای مسلح نظام اسلامی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید موضوع آموزش‌های قضایی جدی گرفته شود، گفت: بحث پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است خصوصاً برای نیروهای مسلح که کارشان اثرگذار و سرمایه‌های مملکت هستند.

در این مراسم لوح تقدیری از سوی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح به پاس زحمات غلامرضا نصرتی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح خراسان جنوبی اهدا و طی حکمی علی ناصری به عنوان ریاست جدید این سازمان معرفی شد.

بر اساس این گزارش، محمدحسین محمدپور نیز به عنوان دادستان جدید نظامی خراسان جنوبی منصوب شد.

انتهای پیام

کد N902149

وبگردی