آفتاب

سفیر پیونگ‌ یانگ: کره شمالی تمایلی به توافق هسته‌ای ندارد

سفیر پیونگ‌ یانگ: کره شمالی تمایلی به توافق هسته‌ای ندارد

سفیر کره شمالی در چین امروز (سه شنبه) تاکید کرد، کشورش به یک توافق هسته‌ای به سبک ایران تمایلی ندارد چرا که کره شمالی یک کشور هسته‌ای و مجهز به تسلیحات اتمی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جی جائه ریونگ، سفیر کره شمالی در چین به خبرنگاران گفت: توافق هسته‌ای ایران که اوایل ماه جاری میلادی حاصل شد، پیروزی‌ای بود که از طریق تلاش‌های طولانی مدت به دست آمد اما کره شمالی با ایران فرق دارد چرا که کره‌ شمالی هم در ظاهر و هم در واقعیت یک کشور اتمی و دارای تسلیحات اتمی است.

وی در سفارت کره شمالی در پکن افزود: ما به هیچ وجه به مذاکره درباره مسدود کردن یا خلع تسلیحات اتمی کشورمان علاقه‌ای نداریم.

برنامه اتمی کره شمالی یکی از بزرگترین نگرانی‌های منطقه‌ای است. مذاکرات بین‌المللی درخصوص خلع تسلحات اتمی کره شمالی از اوایل سال 2009 میلادی به حالت تعلیق درآمده است.

مقامات کره شمالی کنفرانس خبری امروز در سفارت کشورشان در پکن را برای این خواستار شدند تا بار دیگر دیدگاه‌ پیونگ یانگ را مبنی بر اینکه "سیاست خصمانه" آمریکا نسبت به کره شمالی، ریشه اصلی تنش‌ها در شبه جزیره کره است، بازگو کنند.

آمریکا به عنوان "نیروی بازدارنده علیه اقدامات تهاجمی بالقوه کره شمالی" نیرو در کره جنوبی مستقر کرده است.

انتهای پیام

کد N902129

وبگردی