آفتاب
عضو فراکسیون ورزش مجلس:

سوریان نباید با یک شکست مواخذه شود/ رقبا آرزوی داشتن او را دارند

سوریان نباید با یک شکست مواخذه شود/ رقبا آرزوی داشتن او را دارند

عضو فراکسیون ورزش مجلس با توجه به ناکامی قهرمان کشتی جهان و المپیک گفت: سوریان سالیان سال برای ورزش این کشور زحمت کشیده و افتخار کسب کرده و نباید با یک شکست مواخذه شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین گروسی با تاکید بر احترام به قهرمانان ملی ورزش ایران اظهار داشت: متاسفانه توقعات مردم و مسئولان از این قهرمانان بزرگ و نامدار تا حدی بالاست که این ورزشکاران را همواره محکوم به کسب پیروزی می کنیم. بطوریکه این قهرمانان هیچگاه نباید ببازند و همیشه باید در طول دوران حضورشان در عرصه ورزش قهرمانی با افتخار و پیروزی همراه باشند.

وی با اشاره به عمر قهرمانی ورزشکاران ملی خاطر نشان کرد: هر قهرمان ملی یک دوره قهرمانی و اوج دارد و هیچگاه نباید آنها را افراد خاص و متفاوتی با دیگران دانست. آنچه مسلم است ورزش ایران دارای قهرمانان بزرگ و نامداری است که برخی به پایان دوران قهرمانی خود رسیده اند و برخی دیگر همچنان می توانند برای ایران افتخار کسب کنند. در نتیجه باید کاری کرد تا این قهرمانان ملی بتوانند تجربیات خود را به نسل بعدی منتقل کرده و به عنوان مربی یا مشاور همچنان در عرصه ورزش حضور داشته باشند.

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت ورزش و جوانان افزود: وزارت ورزش باید با فرهنگسازی مناسب بتواند زمینه برخوردهای دلسردکننده و احساسی را در ورزش قهرمانی ایران از بین ببرد و یک حاشیه امن برای این قبیل ناکامی‌های بوجود آورد.

 گروسی اظهار داشت: باید طوری فرهنگسازی شود که افتخارات ارزشمند قهرمانان ورزش ایران با یک شکست فراموش نشود و این زحمت‌کشان عرصه ملی که برای بالا بردن پرچم ایران در میادین بین المللی زحمات و سختی های زیادی را متحمل شده اند، همچنان با دلگرمی و امید درعرصه ورزش کشور باقی بمانند.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خاتمه یادآور شد: قهرمانان بزرگی همچون حمید سوریان که ورزش جهان او را می شناسند و بسیاری از کشورها حسرت نداشتن چنین قهرمانی را می خورند،‌زحمات زیادی برای ورزش ایران کشیده اند و باید همچنان باید مورد احترام مردم و مسئولان ورزشی باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید سوریان به تازگی با حضور در تورنمنت بین المللی کشتی لهستان، در نخستین گام مغلوب حریفی از روسیه شد و نتوانست همچون همیشه به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یابد که این موضوع با واکنش و انتقادات احساسی برخی از اهالی کشتی و رسانه‌ها مواجه شد.

کد N901920

وبگردی