آفتاب

قدردانی العبادی از حمایت های ایران از عراق در نبرد با داعش

قدردانی العبادی از حمایت های ایران از عراق در نبرد با داعش

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر امور خارجه ایران ضمن تبریک توافق هسته ای، از مواضع تهران در حمایت از عراق در مبارزه با داعش قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، العبادی و ظریف در دیدار خود مسائل سیاسی و امنیتی عراق و منطقه، تقویت روابط دو جانبه در زمینه های مختلف و تهدید گروهک تروریستی داعش در منطقه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نخست وزیر عراق در این دیدار ضمن تبریک توافق هسته ای ایران، گفت: تحریم اقتصادی علیه ملت ایران جنایت است. وی ادامه داد: ما عراقی ها نیز درگذشته از تحریم ها رنج بردیم.

العبادی تاکید کرد: به نفع منطقه است که به صورت مسالمت آمیز زندگی کرده و از درگیری ها دوری کند چرا که دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و فرقه گرایی در میان ما هستند و همکاری کشورهای منطقه برای رهایی از این مشکل بسیار مهم است.

این مقام عراقی تصریح کرد: بغداد روابط ویژه ای با تهران دارد و ایران از کشورهایی است که از ابتدا به ما کمک کرده و در جنگ با داعش در کنار ما ایستاده است. وی افزود: جامعه بین الملل نسبت به تهدید این گروهک های تروریستی آگاه تر شده است.

از سوی دیگر محمد جواد ظریف ضمن تمجید از روابط طرفین در زمینه های مختلف، بر حمایت دولت ایران از عراق در جنگ با گروه های تروریستی تاکید کرد.

گفتنی است ظریف در سفر خود به عراق پس از دیدار با آیت الله سیستانی مرجع تقلید شیعیان در نجف اشرف و ارائه گزارشی در مورد روند مذاکرات هسته ای و مسائل منطقه ای، روز دوشنبه وارد بغداد شد و با مقامات عراقی دیدار و گفتگو کرد.

کد N901811

وبگردی