آفتاب

جنگ دو کشور مهم امپراطوری بریتانیا/ انگلیس - اسکاتلند باز هم حاشیه ساز می‌شوند؟

جنگ دو کشور مهم امپراطوری بریتانیا/ انگلیس - اسکاتلند باز هم حاشیه ساز می‌شوند؟

همگروه شدن تیم های انگلیس و اسکاتلند در مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه یادآور خاطراتی میشود.

انگلیس اسکاتلند در یک گروه؛ این خبر این قدر مهم بود که خیلی از مطبوعات دنیا به آن بپردازند. یک سال بعد از هیاهو بر سر همه پرسی استقلال و چندماه بعد از پیروزی قاطع احزاب اسکاتلندی در انتخابات مجلس عوام، حالا حضور این دو تیم در رقابت بزرگ بر سر صعود به جام جهانی 2018 ، این قدر اهمیت دارد که گاردین آن را تیتر یک کند.


روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس در مصاحبه با این روزنامه اعلام کرده است که هر دو تیم به دنبال انجام بازی جوانمردانه هستند. حس استقلال طلبی در بین مردم اسکاتلند همچنان وجود دارد و از طرفی مصاحبه هاجسون این سوال را ایجاد میکند که دو تیم تبانی میکنند یا اینکه راه جنگ با یکدیگر را ادامه میدهند؟

 

تاریخچه بازی‌های دو تیم نشان میدهد که بعید است این دو تیم بتوانند فوتبالی به دور از حاشیه از خود به نمایش بگذارند. وقتی از بازی دو تیم در یورو 2000 صحبت میشود ، هو شدن بازیکنان اسکاتلند قبل از شروع مسابقه توسط طرفداران انگلیسی را به یاد می آوریم . اتفاقات گذشته نشان میدهند که این دو کشور چندان سر سازگاری با یکدیگر ندارند و انتظار میرود روزهای 11 نوامبر 2016 و 10 ژوئن 2017 جنگی تمام عیار میان این دو تیم برای رسیدن به جام جهانی روسیه را شاهد باشیم.

43258

کد N901750

وبگردی