آفتاب
علم الهدی:

مساله وابستگی به جریان ولایت و رهبری، تنها یک ایده سیاسی و یک دکترین فکری نیست

مساله وابستگی به جریان ولایت و رهبری، تنها یک ایده سیاسی و یک دکترین فکری نیست

امام جمعه مشهد مهم ترین عامل افزایش ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در کشور را زوایه گرفتن جریان های مدیریتی از موضع رهبری عنوان و تصریح کرد: بدون مدیریت فرهنگی مناسب با نیازهای کشور و مطابق با اصول اعتقادی، نمی توانیم به یک فرهنگ جامع و کامل فرهنگی دست یابیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، آیت الله سید احمد علم الهدی در اولین همایش بزرگداشت سفر مقام معظم رهبری به آذربایجان‌شرقی در سال 72 با بیان اینکه آذربایجان شرقی، استانی انقلاب خیز و غیور پرور است، گفت: مساله وابستگی به جریان ولایت و رهبری، تنها یک ایده سیاسی و یک دکترین فکری نیست، بلکه واقعیتی است که مبنای اصلی باورمندی‌های دینی و توحیدی ما را شکل می گیرد.

وی با اشاره به تفسیری از آیات قرآن کریم در مورد فلسفه بعثت پیامبران افزود: اگر فلسفه اصلی رسالت پیامبران، مساله ابلاغ وحی باشد خداوند می توانست این نعمت را هم همانند سایر نعمات فطری در وجود انسان به صورت فطری قرار دهد.

وی ادامه داد: رسالت پیامبر اسلام (ص) یک رسالت دو بعدی است. پیامبر(ص) آمده هم وحی خدا را به مردم برساند و هم برای خداوند، بنده سازی کند. این اصلی ترین دلیل رسالت پیامبر(ص) است.

علم الهدی افزود: همانطوری که بحث ابلاغ پیام و وحی ایشان در جامعه توسط علما ادامه دارد باید مدیریت اجتماعی نیز که یکی از مهم ترین جوانب رسالت پیامبر(ص) است در جامعه استمرار داشته باشد.

امام جمعه شهر مشهد در ادامه سخنان خود با انتقاد از تفکرات و عقاید سیاسی برخی مردم و حتی مسئولان بدنه اجرایی کشور گفت: قابل قبول نیست که نظام ما، نظام ولایی باشد، ولی بینش یک عده و حتی برخی از مسئولان کشوری، بینش لیبرال دموکرات باشد. در حقیقت مفهوم سخن این افراد این است که ما کافر مسلمانیم.

وی همچنین افزود: لیبرال دموکراسی یعنی انکار بیش از 50 درصد رسالت پیغمبر(ص) و افرادی که چنین تفکراتی دارند در حقیقت بیش از 50 درصد، بحث مدیریت اجتماعی پیغمبر(ص) را نفی می کنند.

به گفته وی افرادی که می گویند مساله حجاب وامر به معروف و نهی از منکر یک مساله شخصی است این افراد درک درستی از مدیریت فرهنگی ندارند.

علم الهدی در ادامه سخنان خود افزود: به گفته مسئولان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، در حال حاضر، بیش از 830 نماز جمعه در کشور برگزار می‌شود و در این نمازها، امر به معروف و نهی از منکر بیش از پیش مورد توجه قرار می گیرد.

وی گفت: باید فکری به حال معضلات فرهنگی و اجتماعی کرد، چرا مفاسد فرهنگی و اجتماعی روز به روز در جامعه افزایش می یابد؟ علتش این است که در مدیریت فرهنگی مشکل داریم.

وی با اشاره به اهمیت توجه به پدافند فرهنگی در کشور اظهار کرد: متولیان فرهنگی کشور ما در بحث پدافند فرهنگی هیچ گونه احساس مسئولیتی نمی کنند و تنها علتش زاویه پیدا کردن برخی مسئولان با رهبری است.

وی ادامه داد: در این 37 سال عمر انقلاب تجریه کرده ایم که هرکجا که در حوزه مسائل اقتصادی و سایر حوزه ها، شاهد فاصله گرفتن مسئولان از رهبری بوده ایم مشکلات کشور افزایش پیدا کرده است.

علم الهدی گفت: وقتی برخی مسئولان در اجرای مسئولیت های خود از رهنمودهای رهبری زاویه پیدا می کنند کشور در تمامی حوزه ها به خصوص در حوزه استکبار ستیزی دچار مشکل می شود.

وی افزود: دو سال است که مقام معظم رهبری از اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین رویکردهای جمهوری اسلامی نام می برند، ولی آن چنان که باید و شاید به این امر، چه در دولت قبلی و چه در دولت فعلی توجه کافی نشده است.

وی در بخشی از سخنان خود اظهارکرد: در گذشته اگر دلسوزی پیدا می شد و ناهنجاری های موجود در جامعه را تبیین و به مسئولان مربوطه تذکر می داد به عنوان فردی متحجر و افراطی شناخته می شد که در حال حاضر نیز گاهی چنین است.

وی همچنین گفت: نهاد ائمه جمعه وابسته به جریان رهبری نظام و مدیریت رسالت پیغمبر اکرم(ص) در جامعه است نه یک نهاد جناح گرا و سیاسی.

وی ادامه داد: اگر در حوزه استکبار ستیزی انتقادی صورت می گیرد همه آن ها در راستای مطالبات رهبری است که نه تنها به آن عمل نمی شود بلکه ما را به سیاسی بودن و جناح گرایی متهم می کنند.

انتهای پیام

کد N901722

وبگردی