آفتاب
در جلسه ستاد ملی ساماندهی جوانان عنوان شد؛

واگذاری امور جوانان به سمن ها/ برنامه های دولت برای اوقات فراغت

واگذاری امور جوانان به سمن ها/ برنامه های دولت برای اوقات فراغت

وزیر ورزش و جوانان گفت: سیاست دولت در خصوص تمامی مسائل به ویژه جوانان واگذاری امور آنها به سازمان های مردم نهاد است.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجاه و چهارمین ستاد ملی ساماندهی جوانان بعدازظهر امروز در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در حاشیه این نشست محمود گودرزی ورزیر ورزش و جوانان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این نشست با نهادهای ذیربط برگزار شد گفت: خوشبختانه نهادها و سازمانها همکاری خوبی داشته اند و اولویت هایی برای مسئله غنی سازی اوقات فراغت برای جوانان در کشور تعیین شد.

وی افزود: تلاش می کنیم در یکی، دو روز آینده پرتال جامع جوانان به منظور همسان سازی و دستیابی به یک بانک اطلاعاتی جوانان افتتاح شود که در جهت غنی سازی اوقات فراغت کار کنند.

گودرزی افزد: اولویت سازمان ها و نهادها فاصله ای ندارد و سیاست دولت در خصوص تمامی مسائل بویژه جوانان واگذاری امور آنها به سازمان های مردم نهاد است. طبیعی است که ستاد ساماندهی در این زمینه برنامه ریزی داشته باشد ولی سمن ها اگر استفاده کنند از پشتیبانی مادی و معنوی دولت برخوردار می شوند.

همچنین رستمی معاون ستاد ساماندهی جوانان وزارت ورزش نیز در جمع خبرنگاران به ۹ اولویت شورای عالی جوانان اشاره کرد و گفت: در این ۹ اولویت از همه دستگاهها خواسته شده که پیشنهادات خود را ارائه کنند که از ۱۸ دستگاه تنها ۷ دستگاه برنامه ها را اعلام کردند و به مابقی دستگاهها یک هفته فرصت داده شده تا برنامه خود را ارائه دهند.

وی افزود: یکی از مهمترین مصوبات راه اندازی و رونمایی پرتال اوقات فراغت است که مهمترین کارکرد آن هماهنگی عرضه و تقاضای اوقات فراغت است که برای بخش خصوصی بیشترین منفعت را خواهد داشت چرا که فرصت عرضه محصولات خود به جامعه بویژه جوانان را دارد.

رستمی مصوبه دیگر را افزایش مشارکت ان جی او های جوانان دراجرا و نظارت برنامه فراغتی دانست که هدفمندی در حوزه فراغت جوانان ایجاد می کند و حضور معنادار جوانان در عرصه اجتماعی را فراهم می کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه در این جلسه ۱۰ بند مصوب شده است تصریح کرد: یکی از بندها مربوط به ارائه گزارش به موقع دستگاهها به ستاد ساماندهی است که یکی از اصلی ترین دستگاهها در حوزه فراغت سازمان صدا و سیما است.

معاون ستاد ساماندهی جوانان وزارت ورزش به برگزاری جشنواره بازی های الکترونیکی اشاره کرد و ادامه داد: مصوب شده که منابع مالی متناسب با هر استان در اختیار آنها قرار گیرد.

همچنین رستمی در نشست ساماندهی نیز به مصوبات شورای عالی جوانان اشاره کرد و اینکه ۱۳ مصوبه وجود دارد که به دلایل مختلف اجرایی نشده است.

وی همچنین برنامه های سال جدید اوقات فراغت برای جوانان را جشنواره ملی بازی های الکترونیک در سه فصل عنوان کرد و همچنین به رونمایی از جشنواره اوقات فراغت از سوی وزیر برای فردا اشاره کرد.

رستمی گفت: گفتگوی جوانان با عنوان یک اولویت در همه استانها  و یک برنامه گفتگوی مستقیم خواهد داشت.

وی همچنین به طرح ایرانگردی ارزان قیمت نیز اشاره و گفت: اجرای این طرح با سازمان میراث فرهنگی و شهرداری ها که ۳۵۰ نقطه شناسایی شده  تا جوانان بتوانند در این نقاط کمپ داشته باشند.

کد N901664

وبگردی