آفتاب

درخشش تیم‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات جهانی ربوکاپ

درخشش تیم‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات جهانی ربوکاپ

تیم‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مسابقات جهانی ربوکاپ خوش درخشیدند و موفق به کسب عنوان‌های قهرمانی، نایب قهرمانی و مقام سوم شدند.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، در مسابقات ربوکاپ 2015 چین تیم ربات‌های شبیه­‌ساز امداد و نجات دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق شد با برتری برابر همه رقبای خود به مقام نخست این رقابت‌ها دست یابد.

همچنین در رقابت‌های لیگ ربات‌های انسان نمای سایز نوجوان، تیم این دانشگاه موفق شد تا در دیدار رده‌بندی تیم آلمان را شکست داده و به مقام سوم این لیگ دست یابد و این تیم در رقابت‌های فنی این مسابقات نیز توانست عنوان دوم این لیگ را بدست آورد.

سروش صادق نژاد، سرپرست تیم‌های اعزامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به این مسابقات گفت: امسال مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و تیم‌ها از آمادگی بالایی برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه برخی از تیم‌های شرکت کننده در مسابقات جهانی ربوکاپ 2015 کشور چین برای نخستین بار در این مسابقات حضور داشتند، افزود: این امر نشان از عزم سایر کشورها در راستای توسعه تکنولوژی و نگاه ویژه آنها به امر رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی است.

سرپرست تیم‌های رباتیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: در همین راستا نمایشگاه صنعتی از شرکت‌های خارجی و داخلی کشور چین در محل برگزاری مسابقات برگزار شد و شرکت کننده‌ها در این نمایشگاه با جدیدترین محصولات شرکت‌ها در حوزه رباتیک آشنا شدند.

صادق نژاد گفت: همچنین در حاشیه برگزاری مسابقات ربوکاپ، نوزدهمین سمپوزیوم علمی ربوکاپ نیز برگزار شد که محلی برای بحث و ارائه دستاوردهای علمی این حوزه بود.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران ایرانی در زمره بهترین‌های دنیا در حوزه رباتیک هستند و نگاه ویژه دانشگاه‌­ها، صنعت و دولت، باعث رشد این رشته در کشور و در نهایت منجر به تبدیل ساختاری مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان خواهد شد.

بر اساس این گزارش، نوزدهمین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ 2015 چین با حضور بیش از 200 تیم از دانشگاه‌ها و مدارس و آموزشگاه‌های مختلف از 48 کشور دنیا برگزار شد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سه تیم در لیگ ربات‌های شبیه ساز امداد و نجات، ربات‌های فوتبالیست سایز کوچک و ربات‌های انسان نما در این مسابقات حضور داشت.

انتهای پیام

کد N901662

وبگردی