آفتاب

۱۴طرح نوپای دانشگاه علم و صنعت در مرحله سرمایه گذاری

۱۴طرح نوپای دانشگاه علم و صنعت در مرحله سرمایه گذاری

معاون پژوهشگاه دانشگاه علم و صنعت گفت: در حال حاضر ۱۴ طرح پایلوت این دانشگاه در مرحله کارشناسی و ارزیابی جهت سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر اسماعیل خان میرزا گفت: برنامه های ما در چهار حوزه «فرهنگ سازی فناوری و تجاری سازی»، «بسترسازی توسعه فناوری»، «توسعه روش های تجاری سازی» و «جذب سرمایه گذار خارج از دانشگاه» اجرایی می شود.

وی افزود: از دو سال گذشته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برنامه ریزی هایی برای راه اندازی دفاتر انتقال تکنولوژی در دانشگاهها انجام داده است و این طرح را از سه دانشگاه برتر علم و صنعت، صنعتی شریف و صنعتی اصفهان آغاز کرد.

معاونت توسعه فناوری و تجاری سازی پژوهشگاه دانشگاه علم و صنعت با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه برای بسترسازی توسعه فناوری، بیان کرد: در این راستا اقدام به اجرای چهار برنامه استحصال درخت فناوری دانشگاه، ارزیابی سطح بلوغ فناوری‌ها، راه‌اندازی دفتر انتقال فناوری و فن راه شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه جذب سرمایه گذار نیز فعالیت هایی انجام داده ایم، گفت: در یک سال و نیم اخیر، با سرمایه گذاران ریسک پذیر وارد تعامل شده ایم تا بر این اساس ۱۴ طرح پایلوت این دانشگاه به مرحله تولید محصول برسند.

خان میرزا ادامه داد: اکنون این طرح ها در حال کارشناسی هستند و بر اساس نیاز کشور برای سرمایه گذاری انتخاب شده اند. همچنین این طرح ها رقیب داخلی ندارند و از نرخ سودآوری بالایی برخوردارند.

به گفته وی، فروش مستقیم دانش فنی، بهره مالکانه و برگزاری استارتاپ ها از برنامه‌های این دانشگاه برای توسعه تجاری‌سازی به شمار می روند.

کد N901591

وبگردی