آفتاب
در دانشگاه علم و صنعت؛

محصولات فناورانه شناسنامه دار می شوند

محصولات فناورانه شناسنامه دار می شوند

مدیر دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت گفت: در حال شناسنامه دار کردن محصولات فناورانه دانشگاه هستیم تا مشخص شود چه محصولاتی توسط پژوهشگران این دانشگاه به بازار عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صدیقی امروز در نشست خبری گفت: اکنون بیش از ۵۲ درصد اعضای هیئت علمی این دانشگاه در قراردادهای صنعتی فعال هستند.

وی افزود: این اعضای هیئت علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بودجه های پژوهشی تحت عنوان گرند دریافت می کنند و دانشگاه نیز به آنها بودجه پژوهشی می دهد.

به گفته وی سرانه قراردادهای صنعتی اعضای هیئت علمی ۵ برابر بودجه پژوهشی اختصاص یافته به آنها است و این موضوع نشان می دهد که فعالیت های این دانشگاه مبتنی بر پژوهش است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید بتواند نیازهای کشور را برطرف کند، گفت: در حال حاضر ۳۰۰ محصول فناوری قابل فروش در این دانشگاه وجود دارد.

صدیقی اظهار داشت: اکنون در حال شناسنامه دار کردن این محصولات فناورانه در دانشگاه هستیم و تا الان نزدیک به ۸۰ محصول شناسنامه دار شده اند.

وی عنوان کرد: پیش بینی می کنیم تا ۶ ماه آینده این تعداد به ۱۵۰ شناسنامه برسد.

وی ادامه داد: بعد از شناسنامه دار کردن محصولات فناورانه در دفتر همکاری های علمی و صنعتی دانشگاه علم و صنعت این محصولات سطح بندی می شوند و بعد از سطح بندی آمادگی محصول برای ورود به تولید انبوه تعیین می شود.

وی در خصوص حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه با صنایع مختلف گفت: در سال گذشته ده میلیارد تومان قرارداد صنعتی با دانشگاه بسته شده و بیشتر همکاری ها به ترتیب با وزارت ارتباطات، وزارت دفاع، وزارت نیرو، وزارت نفت و صنعت و معدن بوده است.

کد N901544

وبگردی