آفتاب

طومار 100 هزار امضایی در اعتراض به اختصاص ساحل "ریویرا" به پادشاه عربستان

طومار 100 هزار امضایی در اعتراض به اختصاص ساحل "ریویرا" به پادشاه عربستان

بیش از 100 هزار تن از فرانسوی‌ها طوماری را در قالب دادخواست علیه بستن ساحل "ریویرا" به خاطر استفاده شخصی پادشاه عربستان سعودی، امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در این درخواست آمده است: ما یادآور می‌شویم که این منطقه طبیعی همانند تمامی اموال عمومی دریایی جزو یکی از اموال عمومی لاینفک است که باید در دسترس همگان، ساکنین، گردشگران، فرانسوی‌ها، خارجی‌ها یا رهگذران باشد. ما از دولت پاریس می‌خواهیم تا اصل اساسی برابری تمامی شهروندان را تضمین کند.

مقامات شهر والوری هفته گذشته گفتند، بخشی از ساحل "ریویرا" در نزدیکی ویلای سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی برای مدت زمانی که وی در اینجا اقامت دارد، از دسترس عموم خارج خواهد شد و گارد ساحلی نیز اعلام کرد، کشتی‌ها نیز حق حرکت در 984 فوتی ساحل "لامیراندول" جایی که این ویلا در آن واقع است را ندارند.

این ساحل در خط ساحلی "ریویرا" در شهر "والوری" واقع در ساحل مدیترانه بین "کن" و "آنتیب" قرار دارد.

مقامات به خبرنگاران گفتند، این اقدامات به خاطر دلایل امنیتی انجام می‌شود و با تمامی رهبران کشورها به همین گونه برخورد می‌شود.

گزارش شده که پادشاه عربستان روز شنبه با یک هیات همراه 100 نفری وارد فرودگاه "نیس" شده که 700 تن از این همراهان در هتل‌های "کن" مستقر خواهند شد در حالی که اطرافیان نزدیک پادشاه به همراه وی در ویلایش خواهند ماند. انتظار می‌رود اقامت آن‌ها در فرانسه سه هفته به طول انجامد.

میشل شوویون، رئیس "انجمن مدیران هتل‌های کن" گفت: سفر پادشاه عربستان خبر خوشی است چرا که او و همراهانش قدرت خرید بالایی دارند.

این در حالی است که محلی‌ها نسبت به بسته شدن این ساحل و ساخت یک گیت و راهروی متحرک خصوصی برای دسترسی مستقیم پادشاه به این ساحل خشمگین شده‌اند.

ژان نوئل فالکو، یکی از اعضای شورای شهر والوری و رئیس انجمن حفاظت از محیط زیست محلی گفت: آن‌ها نه تنها در اموال عمومی یک گیت قرار داده‌اند بلکه برای ایجاد راهروی متحرک که این ویلا را به ساحل وصل می‌کند، سیمان را مستقیم بر روی ساحل ریخته‌اند.

میشل سانوکی، شهردار والوری در نامه‌ای خطاب به فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه نوشت: ما دلایل امنیتی و منافع بزرگتر ملت را درک می‌کنیم. اما هیچ کس نمی‌تواند خودش را از قوانین این سرزمین مبرا بداند.

انتهای پیام

کد N901529

وبگردی