آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه:

نماز جمعه کانون وحدت و انسجام است

نماز جمعه کانون وحدت و انسجام است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: نماز جمعه، کانون وحدت، انسجام و یکپارچکی امت اسلام بوده و نباید کانون تفرقه و مسائل تفرقه انگیز قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: نماز جمعه، کانون وحدت، انسجام و یکپارچکی امت اسلام بوده و نباید کانون تفرقه و مسائل تفرقه انگیز قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست فصلی ائمه جمعه استان قم، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن 5 مرداد، سالروز اقامه نخستین نمازجمعه توسط آیت الله طالقانی، اظهار کرد: آن روز، نه تنها نخستین نماز جمعه کشور؛ بلکه اولین نماز جمعه رسمی مرتبط با نظام و انقلاب اسلامی برپا شده بود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ادامه داد: البته نماز جمعه در دوران گذشته در مسجد امام، توسط حضرت آیت‌الله اراکی (ره) اقامه می‌شد؛ ولی همانند امروز به صورت یک جا و همزمان با سراسر کشور نبوده است.

امام جمعه قم گفت: اهل سنت نیز در دوران گذشته دارای نماز جمعه به صورت گسترده بوده‌اند؛ اما با ظهور انقلاب اسلامی، نماز جمعه این فرقه اسلامی نیز دارای قدرت و قوت بیشتری شده است.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: نماز جمعه باید در ساختاری منظم و مدون در طول هفته، ارتقاء کیفی پیدا کرده و نتیجه آن در روز جمعه ارائه شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه‌نیوز، حسینی‌بوشهری تصریح کرد: «ارتباط با نسل جوان»، « ارتباط ائمه جمعه با امامان جماعت مساجد»، «ارتباط با بدنه جامعه»، « تعامل با آموزش و پرورش» و « ارتباط با بدنه ادارات و سازمان‌ها» از جمله مسائلی است که می‌توانند به بهبود کیفیت بخشی در نماز جمعه کمک کند.

وی بیان کرد: استاندار قم می‌تواند نقش طلایی در جذب نیروهای ادارات و سازمان‌های اداری استان داشته باشد؛ به نحوی که اگر ایشان در کلام و به کارگیری از شیوه‌های تشویقی تلاش مضاعفی داشته باشد، بدون تردید بیش از پیش شاهد حضور مدیران و مسئولان استان در صفوف نماز جمعه خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N901471

وبگردی