آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

پیشرفت و کمال جامعه اسلامی در گرو آموزش صحیح فرزندان است

پیشرفت و کمال جامعه اسلامی در گرو آموزش صحیح فرزندان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان، پیشرفت و کمال جامعه اسلامی را در گرو تربیت و آموزش صحیح فرزندان برشمرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران با بیان اهمیت برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان، پیشرفت و کمال جامعه اسلامی را در گرو تربیت و آموزش صحیح فرزندان برشمرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام نصیر نیک‌نژاد با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که می‌فرمایند «فرزند صالح نشانه خوشبختی فرد است» افزود: تربیت دینی در مفهوم فراگیر خود به معنای آموزش و پرورش دینی است که می‌تواند کلیدی‌ترین نقش را در توسعه معنوی و کمال جامعه دینی ایفا کند. لذا هرگونه کاستی یا قصور در این امر، موجب بروز اختلالات، انحرافات اجتماعی و ناهنجاری‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در همین رابطه بر اهمیت پیروی از دستورات دین مبین اسلام، رسول خدا و ائمه معصومین توسط والدین با هدف جلوگیری از انحراف، خشونت و بی اخلاقی، تأکید و خاطرنشان کرد: راهکارهای زمینه ساز تربیت دینی باید شناسایی شده، توسط خانواده، آغاز و از سوی نهادهای فرهنگی تداوم یابد.

وی، با بیان احادیثی از ائمه اطهار در باب اهمیت تربیت فرزندان، به حدیثی از امیرالمؤمنین اشاره کرد که فرموده‌اند« بخشش و تفضل هیچ پدری به فرزندش بهتر از عطیه ادب و تربیت پسندیده نیست».

نیک‌نژاد، فرایند تربیت دینی را مستلزم توجه به نیازهای اساسی از جمله محبت و ارتباط عاطفی والدین با فرزندان عنوان کرد که صمیمیت و اعتماد بیشتر را به همراه داشته و نوجوانان، والدین خود را پناهگاه و تکیه گاهی در برخورد با بحران‌های زندگی می‌دانند.

وی، تأمین امنیت و میدان دادن به کودکان را باعث افزایش اعتماد به نفس آنان دانست و تصریح کرد: تکریم و احترام به فرزند، سپردن مسئولیت به آنان، صداقت در رفتار و گفتار، عدم رفتارهای تبعیض آمیز بین فرزندان، اهمیت به حضور نوجوانان در مسجد، جلسات قرآن و برنامه‌های اردویی در کنار همسالان از نیازهای مهم فرزندان است که به‌ویژه در فصل تابستان و فرصت فراغت بیشتر آنان، توجه و برنامه‌ریزی والدین و متولیان فرهنگی را می‌طلبد.

این مسئول فرهنگی، خواستار توجه خاص و برنامه‌ریزی نهادهای فرهنگی در ارائه برنامه‌های جذاب ویژه فصل تابستان با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و کسب مهارت‌های مفید و مورد علاقه نوجوانان شد.

انتهای پیام

کد N901415

وبگردی