آفتاب

پاپ آزادی یک کشیش و اسقف‌های ربوده شده در سوریه را خواستار شد

پاپ آزادی یک کشیش و اسقف‌های ربوده شده در سوریه را خواستار شد

رهبر کاتولیک‌های جهان در درخواست آزادی یک کشیش ایتالیایی و دو اسقف ارتودکس که دو سال پیش در سوریه ربوده شدند، از رهبران جهان خواست تا برای آزادی این افراد اسیر شده در سوریه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "پائولو دال اوگلیو"، کشیشی که بیش از 30 سال در سوریه فعالیت کرده بود، 29 ژوئیه سال 2013 میلادی در شهر "رقه" که در حال حاضر پایگاه گروه تروریستی داعش است، ناپدید شد.

پدر دال اوگلیو به خاطر تلاش‌هایش در راستای حمایت از مذاکرات میان مسیحیان و مسلمانان در خاورمیانه و اروپا کاملا شناخته شده و معروف بوده است. وی یک صومعه باستانی در این صحرا را مرمت می‌کرد و از ترک سوریه به خاطر امنیتش پس از آغاز جنگ داخلی این کشور در سال 2011 میلادی امتناع کرد.

چند ماه پیش دو اسقف ارتدوکس در منطقه‌ای نزدیک به مرز ترکیه ربوده شدند. آن‌ها به خاطر مذاکره برای آزادی دو کشیش ربوده شده به این منطقه رفته بودند.

در همین حال پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم دعا و نیایش هفتگی خود در جمع ده‌ها هزار تن از مردم در میدان سن پیتر گفت: مقامات بین المللی و محلی نهایت تلاش خود را برای آزادی هرچه سریعتر این افراد در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

کد N901313

وبگردی