آفتاب

ولایتی: تقسیم تروریست‌ها به افراطی و میانه رو مضحک است/تأکید بر اهمیت روابط تهران-مسکو

ولایتی: تقسیم تروریست‌ها به افراطی و میانه رو مضحک است/تأکید بر اهمیت روابط تهران-مسکو

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک توجه به توسعه روابط همه جانبه و بلند مدت ایران و روسیه را ضروری دانست و گفت: دو کشور می توانند همکاری جدی را برای حل و فصل مشکلات منطقه ای و بین المللی داشته باشند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر ولایتی در دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران افزود: برخی دولت های غربی، دولت های مرتجع منطقه و آمریکا گروه های تروریستی را به میانه رو و افراطی تقسیم کرده اند که بسیار مضحک است، تروریست با هر دیدگاهی ، تروریست است و میان آن ها تفاوتی وجود ندارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک اضافه کرد: این تقسیم بندی تنها بهانه ای برای مبارزه ظاهری با یک گروه در عین حمایت از دیگر گروه ها برای ادامه حیات و فعالیت شیطانی گروه های افراطی و تکفیری در منطقه است.

ولایتی اظهار کرد: معتقدیم علاوه بر داعش که مورد حمایت اسرائیل، آمریکا و برخی کشورهای منطقه است باید با هرگونه افراط گرایی و هر نوع گروه های تروریستی مبارزه کرد و با تقسیم آن ها نمی توان بهانه ای برای مبارزه با یک گروه ایجاد و گروه دیگری را از دستور کار مبارزه خارج کرد و بلکه مورد حمایت قرار داد.

وی به حضور جمهوری اسلامی ایران و روسیه در برخی کشورهای منطقه اشاره و گفت : همکاری با عراق و سوریه بر اساس درخواست دولت های مستقر و قانونی بوده و این در حالی است که برخی کشورهای مرتجع منطقه بدون هیچ دلیل و مجوزی به آموزش، تجهیز و اعزام گروه های تروریستی که امروز شاهدیم از بیش از ٧٠ کشور هستند، اقدام می کنند.

وزیر اسبق امور خارجه با بیان این که این اقدام، دخالت در امور داخلی این کشورها محسوب شده و ملت مظلوم سوریه ، عراق و یمن را به خاک و خون می کشند، تصریح کرد: باید برای مبارزه با مصادیق مختلف تروریسم در منطقه چاره اندیشی کرد و جدیت لازم را به کار برد.

ولایتی خاطرنشان کرد: امروز رییس جمهوری قانونی سوریه حتما توانمند تر از گذشته و با تاکید بر مواضع محور مقاومت حضور دارد و اغلب کشورهایی که در مذاکرات ژنو حضور داشتند به جای راه حل سیاسی مناقشات از تروریست ها حمایت کرده اند و اگر به همان روش و رویه خود ادامه دهند، نمی توان انتظار جدی در مبارزه با داعش و گروه های افراطی را شاهد بود و با شکست مواجه خواهد شد.

وی همچنین ظرفیت ها و منافع دو کشور را برای توسعه هر چه بیشتر روابط مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد : ایران و روسیه زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های بلند مدت و همه جانبه داشته است، بنده هم در دیدار با رییس جمهوری روسیه در این زمینه گفت و گو داشتم و بسترها و علاقه مندی های دو طرف برای تحقق این مهم مهیاست که باید با گام های بلندتری برنامه ریزی و پیگیری شود .

در ابتدای این دیدار سفیر روسیه گزارشی از همکاری های دو کشور ارایه و بر ضرورت همکاری های بیش از پیش به ویژه در مبارزه با داعش و استفاده از ظرفیت های دو طرف تاکید کرد.

52261

کد N901252

وبگردی