آفتاب

نگاه ویژه همایش حدیث رضوی به فلسفه و کلام اسلامی

نگاه ویژه همایش حدیث رضوی به فلسفه و کلام اسلامی

دبیر همایش حدیث رضوی گفت: این دوره از همایش حدیث رضوی به صورت تخصصی به فسلفه و کلام اسلامی از دریچه حدیث رضوی می‌پردازد.

دبیر همایش حدیث رضوی گفت: این دوره از همایش حدیث رضوی به صورت تخصصی به فسلفه و کلام اسلامی از دریچه حدیث رضوی می‌پردازد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و دبیر همایش حدیث رضوی اظهار کرد: همایش حدیث رضوی با تولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و با همکاری موسسه دارالحدیث و دانشکده علوم حدیث و انجمن حدیث حوزه علمیه برگزار می‌شود.

وی گفت: همایش حدیث رضوی همایشی علمی تخصصی است و می‌توان گفت این همایش تخصصی‌ترین برنامه موضوعی جشنواره امام رضا(ع) است که به صورت تخصصی به حدیث شناسی رضوی می‌پردازد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به این‌که «امسال سومین دوره برگزاری همایش حدیث رضوی است» افزود: در این دوره همایش به طور اختصاصی رابطه‌ای میان حدیث، کلام و فلسفه اسلامی برقرار کرده است و در واقع این همایش به صورت تخصصی به فسلفه و کلام اسلامی از دریچه حدیث رضوی می‌پردازد.

ایزدپناه تصریح کرد: امسال نیز همچون سال‌های گذشته این همایش با همکاری دارالحدیث قم برگزار خواهد شد. جلسات خود را تشکیل داده است و تا زمان برگزاری این همایش سه جلسه دیگر برگزار خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: دبیر تخصصی این همایش به دلیل تخصصی بودن، کارگروه تخصصی فسلفه و کلام حوزه‌های علمیه است که بخش محتوایی همایش را به طور ویژه رصد می‌کند.

وی با اشاره به این‌که «دبیر علمی این همایش از انجمن علمی فلسفه و کلام انتخاب شده است» ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه فصلنامه فرهنگ رضوی درجه علمی پژوهشی خود را دریافت نموده است درخصوص همایش حدیث رضوی نیز تلاش خواهد شد تا این درجه را کسب نماید.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از یکم تا یازدهم ذی‌القعده در دهه کرامت برابر با 25 مرداد تا چهارم شهریور سال 1394 در تمام استان‌های ایران و 220 نقطه از جهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه این جشنواره هم زمان با میلاد باسعادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه(س) در شهر مقدس قم برگزار می‌شود و آیین اختتامیه این جشنواره در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج(ع) در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های این جشنواره می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند. همچنین سامانه پیام کوتاه: 30007888 و شماره تلفن‌های‌: 9-05132283044 به عنوان پل ارتباطی میان جشنواره و مخاطبان معرفی شده است.

انتهای پیام

کد N901207

وبگردی