آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

لذت گردش تابستانه در لردگان/ از آبشار آتشگاه تا چشمه های معدنی

لذت گردش تابستانه در لردگان/ از آبشار آتشگاه تا چشمه های معدنی

شهرکرد - لردگان یکی از زیباترین مناطق کشور است که جاذبه های گردشگری بی بدیلی را از جمله دریاچه، رودخانه، آبشار، جنگل و... را در دل خود جای داده وتابستان فرصت مناسبی برای گردش در این منطقه است.

خبرگزاری مهر - گروه استانها: چهارمحال و بختیاری یکی از استان های بکر و خاص درحوزه گردشگری است که دارای نقاط گردشگری دست نخورده و بکر بیشماری است.

در گوشه گوشه این استان کوهستانی با جاذبه های گردشگری روبرو می شویم که چشم هر بیننده ای را خیره می کند.

شهرستان لردگان چهارمحال و بختیاری یکی از شهرستان های زیبای این استان به شمار می رود که جاذبه های گردشگری بیشماری را در خود جای داده است.

مرکز این شهرستان، لردگان در دامنه جنوبی کوه آثار عجم (آس جم) و آب باغ قرار دارد. گرداگرد بلندی های این شهر را جنگل های بلوط فرا گرفته که نشان از پوشش جنگلی کل منطقه در گذشته های نه چندان دور است.

این شهرستان به واسطه داشتن آب و هوای گرم تری نسبت به دیگر مناطق استان شاهد رویش درختان جنگلی بلوط است که سرتاسر منطقه را فرا گرفته است.

گردش در جاده های جنگلی این شهرستان و رسیدن به رودخانه های ارمند و خرسان که سرچشمه کارون بزرگ هستند از زیباترین گردش های گردشگران و مسافران این منطقه به شمار می رود.

گردش در کنار رودخانه ها و گذر از روستاهای تاریخی همراه با استشمام بوی شالیزار های منطقه از بهترین خاطرات مسافران این منطقه به شمار می رود که لذت سفر به این منطقه را برای انها چندین برابر کرده است.

این شهرستان جاذبه های تاریخی  و گردشگری بسیاری دارد که مهمترین، جذاب ترین و زیباترین آنها را می توان آبشار آتشگاه، حاشیه رودخانه و پل ارمند، جنگل های بلوط، چشمه سندگان، پارک جنگلی پروز، چشمه برم، قلعه دشت پاگرد، پارک جنگی چهارطاق، دریاچه و پل بارز، حاشیه دریاچه سد کارون ۳ و ۴، حاشیه رودخانه منچ و خرسان، امامزاده شهسوار، امامزاده بارز، امامزاده حسن، و دشت سرسبز خانمیرزا عنوان کرد.

این شهرستان حدود ۳۰۰ روستا تاریخی کوچک و بزرگ دارد که بسیاری از این روستا زیبایی های خارق العاده ای دارند که می تواند زمینه ای برای روستا گردی مسافران این منطقه باشد. منطقه ارمند این شهرستان یکی از بکرترین مناطق گردشگری این شهرستان به شمار می رود که روستاهای تاریخی در دره ای از جنگل پوشیده از درختان بلوط و وجود رودخانه ارمند قرار دارند.

همچنین در این منطقه چند چشمه آب معدنی گوگردی در کنار رودخانه وجود دارد که به جاذبیت های گردشگری منطقه افزوده است.

خرید محصول کشاورزی از داخل مزرعه

یکی از مسافر خوزستانی که به این منطقه سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری استانی بسیار زیبا است و شهرستان لردگان این استان از جاذبیت های گردشگری مختلفی برخوردار است.

امیر حسین عرب تصریح کرد: سفر به این منطقه برای خانواده من بسیار لذت بخش بوده است و از ابتدای ورود به این منطقه تا کنون با جاذبیت های گردشگری مختلفی روبرو شده ایم که هر کدام از این زیبایی ها تاکنون برای خانواده من تازه گی خاص خودش را داشته است.

وی افزود: یکی از زیباترین جاذبیت های منطقه برای خانواده من در سفر به ابن منطقه این بوده است که بسیاری از کشاورزان برای فروش محصولات کشاورزی خود اجازه ورود به مسافران به مزارع و چیدن محصول کشاورزی مانند خیار، گوجه و ...  می دادند و سپس محصول را وزن می کردند و می فروختند.

وی عنوان کرد: باید امکانات و خدمات گردشگری در این منطقه توسعه بیشتری پیدا کند تا زمینه ورود مسافر و گردشگر به این منطقه بیشتر شود.

لردگان ظرفیت تبدیل به یکی از شهرستان گردشگری مهم کشور را دارد

یکی از کارشناسان حوزه گردشگری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری جاذبیت های تاریخی و گردشگری بسیاری دارد که بسیاری از این جاذبیت های در جهان بی همتا هستند.

مژده صفایی عنوان کرد: ناشناخته بودن بسیاری از جاذبه هاب گردشگری در استان یک ضعف به شمار می رود که ضرورت دارد که این جاذبه ها اطلاع رسانی شود.

وی افزود: شهرستان لردگان یکی از زیباترین شهرستان های پر جاذبه استان و کشور به شمار می رود که می تواند به یکی از شهرستان های گردشگری مهم کشور تبدیل شود.

این کارشناس گردشگری عنوان کرد: دردل جنگل های گسترده بلوط این منطقه چشمه و آبشار های بسیاری وجود دارد که باید معرفی شوند و ارائه خدمات گردشگری در این مناطق توسعه یابد.

وی با بیان اینکه ورود مسافر و گردشگر زمینه توسعه منطقه را فراهم می کند و نقش اصلی در افزایش درآمد مردم منطقه خواهد داشت، تاکید کرد: یکی از زیباترین آبشار های ایران و جهان به عنوان آبشار آتشگاه در این شهرستان واقع شده است که می توان از این منطقه جذاب گردشگری بهره بیشتر گرفت.

مژده صفایی تصریح کرد: رسانه ها نقش مهمی در معرفی استان و نقاط گردشگری استان دارند و باید در این زمینه بیشتر کار کنند.

روستاگردی از ظرفیت های شهرستان لردگان به شمار می رود

فرماندار لردگان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بیش از ۷۰۰ نقطه تاریخی و گردشگری در شهرستان لردگان وجود دارد که هر ساله مسافران بسیاری را به این منطقه می کشاند.

ابوالقاسم کریمی تصریح کرد: روستا گردی یکی از ظرفیت های منطقه است که مسافران می توانند با آداب و رسوم مردم در این روستا ها آشنا شوند.

وی عنوان کرد: هم اکنون در این شهرستان یکی از زیباترین آبشار های کشور وجود دارد که در یک محیط جنگلی در کنار روستاهای تاریخی واقع شده است.

فرماندار لردگان با اشاره به اینکه شهرستان لردگان در جنوبی تری منطقه استان واقع شده است، بیان کرد: در این شهرستان دریاچه، جنگل، رودخانه، روستاهای تاریخی، چشمه های بزرگ جوشان و... وجود دارد که ضرورت دارد بیشترین بهره در حوزه گردشگری از این ظرفیت های برده شود.

تابستان فصل تعطیلات و فصل گردشگری است و بسیاری از خانواده ها قصد سفر دارند و در حال برنامه ریزی هستند، شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری به واسطه اینکه جاذبه های گردشگری و بدیعی دارد می توان مقصد گردشگری بسیاری از خانواده های ایرانی قرار گیرد.

این شهرستان می تواند مقصد سفر خانواده هایی قرار گیرد که به دنبال دیدن طبیعت دست نخورده هستند قرار گیرد.

خبرنگار: سیده فائزه موسوی

 

 

 

 

 

 

 
[div id='__zsc_once']   
کد N901204

وبگردی