آفتاب
اکرمی در گفتگو با مهر:

بمب اتم ما شعار «مرگ بر آمریکا» است/ دیوار بی‌اعتمادی بلند است

بمب اتم ما شعار «مرگ بر آمریکا» است/ دیوار بی‌اعتمادی بلند است

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، شعار مرگ بر آمریکا همچون بمب اتم بر علیه آمریکا توصیف کرد و گفت: دیوار بی اعتمادی میان ایران و آمریکا بلند است و آمریکا خود باید برای کوتاه کردن این دیوار تلاش کند

حجت الاسلام سید رضا اکرمی در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید براینکه شعار «مرگ بر آمریکا» نتیجه رفتار آمریکایی ها برعلیه ملت ایران است، گفت: آمریکایی های نه تنها از شعار «مرگ بر آمریکا» بلکه از شعار «استقلال، آزادی» و شعار «نه شرقی، نه غربی» هم نگران هستند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، افزود: اولین شعار ما که شعار «استقلال» است و آنها قطعا نمی خواهند که ایران مستقل و ایرانی آزاد و آباد وجود داشته باشد.

اکرمی با اشاره به سابقه تمدنی ایران نسبت به آمریکا، گفت: تمدن ما چندین هزار ساله است و عمر آمریکا به چند قرن نمی رسد که بخواهند نسبت به ایران و ایرانی حرف بزنند.

وی خاطرنشان کرد: آنها باید  فکر کنند تا بفهمند که ما بی جهت مرگ بر آمریکا نمی گوییم؛ رفتار آمریکایی و توطئه ها و دشمنی های آنها علیه ایران باعث شده این شعار تولید شود و دوام یابد. مردم ما جریان ۲۸ مرداد سال ۳۲ را هرگز فراموش نمی کنند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری شعار مرگ بر آمریکا همچون بمب اتم بر علیه آمریکا توصیف کرد و گفت: این شعار آنقدر که بر قلب و دل و جان آنان اثر گذاشته آنان از شعارهای ما می ترسند؛ مانند این جمله امام که فرمود «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» و کارتر گفت که «این جمله من را به گریه انداخت.»

اکرمی با بیان اینکه با توافق هسته ای مشکل و تقابل ایران و آمریکا حل نشده است، گفت: رهبری مکررا فرمودند که «فعلا فقط مذاکره هسته ای مطرح است» و اگر بخواهیم بابت موضوعات دیگر نیز با آمریکا مذاکره کنیم همچون پرونده هسته ای آنان خود باید آغازگر مذاکره باشند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: مذاکرات هسته ای را آمریکا کلید زد، سلطان عمان را به عنوان واسطه به ایران فرستاد و جان کری نیز رکورد اقامت در وین را در تاریخ شکست تا مذاکره به نتیجه برسد؛ لذا ادامه تعامل با آمریکا را احترام متقابل و عذرخواهی کردن آنان از رفتارهای گذشته و حال‌شان امکان پذیر می سازد.

وی خاطرنشان کرد: دیوار بی اعتمادی میان ایران و آمریکا بلند است و آمریکا خود باید برای کوتاه کردن این دیوار تلاش کند.

کد N901088

وبگردی