آفتاب

استعفای معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس در پی رسوایی اخلاقی

استعفای معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس در پی رسوایی اخلاقی

در پی رسوایی انتشار ویدیویی از معاون رئیس مجلس اعیان پارلمان انگلیس که فساد اخلاقی او و ارتباطش با زنان روسپی را فاش کرد، وی از سمتش استعفا داد و مقام‌های پارلمان نیز خواهان مداخله پلیس شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،‌به نقل از شبکه بی بی سی،‌ نشریه "سان" انگلیس ویدیویی از "لُرد سیوول"، معاون رئیس مجلس اعیان انگلیس منتشر کرد که وی را در حال مصرف مواد مخدر در کنار زنان روسپی نشان می داد.

پس از انتشار این ویدیو لرد سیوول از این سمت که درآمدی 84500 پوندی در سال را برای او به همراه داشت و شامل نظارت بر مسائل اجرایی در مجلس علیای پارلمان می شد، استعفا داد.

این در حالی است که فشارها علیه او ادامه دارد تا به طور کامل از پارلمان انگلیس استعفا دهد و ممکن است تبدیل به نخستین فرد برخوردار از القاب پادشاهی انگلیس شود که حتی اگر پلیس هم علیه او مداخله نکند، مطابق قوانین سرسختانه ‌ای که حتی خودش به تصویب آنها در پارلمان کمک کرد، از پارلمان اخراج شود.

ویدیویی که از لرد سیوول منتشر شده،‌ او را در خانه اش در فاصله نه چندان دور از ساختمان پارلمان نشان می دهد که در حال مصرف مواد مخدر است. بارونس دسوزا، رئیس مجلس اعیان انگلیس در واکنش به این رسوایی بی شرمانه سیوول که ازدواج کرده و فرزند دارد، این رفتار وی را بهت آور و غیر قابل پذیرش خواند و گفت که او را به پلیس ارجاع می دهد.

دسوزا در بیانیه ای گفت: افشاگری ها درباره رفتار لرد سیوول بهت آور و غیرقابل پذیرش هستند. او از سمت ریاست کمیته های مجلس اعیان و معاونت رئیس این مجلس استعفا داد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مجلس اعیان انگلیس همچنان به حفظ استانداردهای زندگی عمومی ادامه خواهد داد و فاصله گرفتن از این استانداردها را تحمل نخواهد کرد. این اتهامات جدی سیوول به کمیسیونر استانداردهای مجلس اعیان و پلیس متروپولیتن انگلیس به عنوان یک مساله فوری و نیازمند به تحقیقات ارجاع خواهد شد.

این در حالی است که قانون تعلیق و اخراج 2015 مجلس اعیان انگلیس اجازه می دهد افراد برخوردار از القاب پادشاهی انگلیس در صورتی که نظام نامه اخلاقی را نقض کنند، از ورود به پارلمان منع شوند.

انتهای پیام

کد N901075

وبگردی