آفتاب

فیلم/ برگزاری جشنواره عاشیقلار آذربایجان شرقی با محور مدح علی(ع)

فیلم/ برگزاری جشنواره عاشیقلار آذربایجان شرقی با محور مدح علی(ع)

تبریز - جشنواره پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در موضوع حضرت علی (ع) در حوزه هنری آذربایجان شرقی با اجرای گروههای هنری سنتی عاشیقلار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر،  جشنواره عاشیقلار با محوریت مدیحه سرایی برای امام اول شیعیان و جایگاه آن در ادبیات عاشیقلار در محل سینما ۲۹ بهمن تبریز و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی و هنرنمایی آنان در اجرای این سبک از موسیقی فولکلور و سنتی منطقه آذربایجان برگزار شد که در این فیلم گوشه هایی از هنر نمایی چند گروه عاشیق را مشاهده می کنید.

در جشنواره پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار که حضور برای عموم و خانوداه ها آزاد بود، از فرید جهانی به عنوان یکی از عاشیق های پیشکوت تبریز تجلیل شد و همچنین هنرمندان و صاحبان سبک این نوع موسیقی در استان به ارائه توانمندی ها و اجرای برخی از قطعه ها و آثار موسیقی عاشیقلار پرداختند.

رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی نیز در حاشیه این مراسم هدف از برگزاری جشنواره عاشیقلار را حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی و معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان و تصریح کرد: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می شود.

کد N901040

وبگردی