آفتاب
باهنر در پاسخ به مهر؛

تلاش می کنیم ترکیب کمیسیون ویژه برجام جامع باشد

تلاش می کنیم ترکیب کمیسیون ویژه برجام جامع باشد

نایب رئیس مجلس، سیاست راهبردی ما این است که مقوله هسته ای نباید موجب اختلاف در مجلس شود،گفت: ما تلاش می کنیم که ترکیب اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام از همه فراکسیون ها باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص ساز و کار تعیین ترکیب کمیسیون ویژه بررسی توافق برجام اظهار کرد: در خصوص انتخاب و تاسیس یک کمیسیون ویژه برای موضوع توافق هسته ای عده ای مخالف و عده ای موافق بودند، اما معنای تاسیس کمیسیون ویژه این است که مجلس می خواهد به طور جدی موضوع توافق را رسیدگی کند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی و برخی دیگر از کمیسیون ها مخالف تاسیس این کمیسیون ویژه بودند و می گفتند این کارویژه ما بوده است ولی ما در آئین نامه مجلس تاسیس چنین کمیسیونی را داریم و مجلس می تواند در هر شرایط خاصی یک کمیسیون را تاسیس کند.

باهنر تاکید کرد: بنابراین ما ناچار از تشکیل کمیسیون ویژه برای بررسی مساله هسته ای هستیم.

دبیرکل جامعه مهندسین ادامه داد: البته امروز بحث بر سر این است که دولت باید در خصوص توافق هسته ای لایحه ای به مجلس تقدیم کند که ما فعلا در حال پیگیری این موضوع هستیم.

باهنر با بیان اینکه بررسی سوری و فورمالیته مساله هسته ای در مجلس صحت ندارد، گفت: ما با شورای عالی امنیت ملی بررسی این موضوع را هماهنگ می کنیم و سیاست اصولی و راهبردی ما این است که این مقوله نباید موجب  اختلاف در مجلس شود.

وی تصریح کرد: ما تلاش می کنیم در کمیسیون ویژه بررسی توافق برجام کسانی انتخاب شوند که آگاه، عالم و متخصص باشند. افرادی که در کمیسیون امنیت ملی، قضایی، انرژی و برنامه بودجه هستند می توانند عضو این کمیسیون شوند و همچنین از همه فراکسیون های مجلس نیز می توان برای این کمیسیون عضوگیری کرد.

دبیرکل جامعه مهندسین با اشاره به تفاهم بر سر ترکیب اعضای کمیسیون ویژه گفت: اینکه به تفاهم می رسیم یا خیر، کار سختی است. چند روز پیش یک جلسه با حضور لاریجانی و حدادعادل داشتیم تا بررسی کنیم چطور باید این مساله را مدیریت کرد. البته قرار نیست ما یک تصمیم بگیریم و آن را به نمایندگان مجلس تحمیل کنیم؛ چراکه نمایندگان صاحب حقوقی هستند.

باهنر خاطرنشان کرد: ما می خواهیم در کمیسیون ویژه ترکیبی داشته باشیم به چند از فراکسیون رهروان، چند از فراکسیون اصولگرایان و چند نفر از فراکسیون اصلاح طلبان در آن حضور داشته باشند و ترکیب کمیسیون کاملا جامع بسته شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: البته ممکن است تلاش های ما به ثمر نرسد و یک فراکسیون با اکثیرت خود بیاید، اکثریت کمیسیون ویژه را تشکیل دهد که ما هم چاره ای نداریم.

کد N901025

وبگردی