آفتاب

کشته شدن یک پلیس در اعتراضات علوی‌ها در استانبول

کشته شدن یک پلیس در اعتراضات علوی‌ها در استانبول

ایسنا نوشت:



یک نیروی پلیس پس از زخمی شدن توسط یک ضارب در طول تظاهرات روز گذشته توسط گروهی از علوی‌ها در منطقه غازی استانبول، به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست داد.

به گزارش روزنامه تودی زمان، تظاهرات روز یکشنبه علوی‌ها در منطقه غازی استانبول با مداخله نیروهای پلیس همراه بود که پلیس برای متفرقه کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور و ماشین‌های آب‌پاش استفاده کرد.

"محمد فاتح سیروی" که در جریان تظاهرات از ناحیه سینه تیرخورده بود، بلافاصله به اورژانس بیمارستان تقسیم انتقال یافت اما دکترها قادر نبودند که جان این نیروی پلیس را نجات دهند.

به نوشته خبرگزاری دوغان، گروه علوی‌ها از موانعی برای مسدود کردن خیابان استفاده کرده و برای دفاع از خود و جلوگیری از مداخله پلیس سنگ پرتاب می‌کردند.

ابتدا، برخی از انجمن‌های علوی اعلام کردند که بیانیه‌ای در جهت محکومیت و اعتراض به کشته شدن "گونای اوزاسلان" که در جریان عملیات روز جمعه پلیس در منطقه باغجی لار استانبول جان خود را از دست داد، صادر می‌کنند.

اوزاسلان یکی از متهمان مشکوک به وجود ارتباط و عضویت در یک سازمان تروریستی بود که در جریان عملیات ضدتروریستی نیروهای پلیس در هفته گذشته کشته شد.

باکی دوزگون، رئیس بنیاد علوی – بکتاشی در یک کنفرانس خبری روز شنبه اعلام کرد که اگرچه مقامات دولت اعلام می‌کنند که هدف عملیات نیروهای پلیس داعش بوده است، اما در واقع آنها علوی‌ها و دموکرات‌ها را مورد هدف قرار داده‌اند.

52261

کد N900991

وبگردی