آفتاب

هواپیمای "اون" سقوط کرد؟

هواپیمای "اون" سقوط کرد؟

ایسنا نوشت:


رسانه‌های کره‌جنوبی گزارش دادند، هواپیمای کوچکی شبیه هواپیمای رهبر جوان کره‌شمالی اخیراً سقوط کرده است، اما رسانه‌های پیونگ‌یانگ در این باره اطلاع‌رسانی نکرده‌اند.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، رسانه‌های دولتی کره‌جنوبی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی ویلایی در نزدیک منطقه «وونسان» دارد و هواپیمای مذکور که از نوع سسنا-172 است و کیم جونگ اون شبیه آن را دارد، در نزدیکی این منطقه سقوط کرده است.

آژانس خبری یونهاپ کره‌جنوبی اعلام کرد، این هواپیما 15 ژوئیه سقوط کرده است. یکی از مقام‌های کره‌جنوبی مدعی شد که این سقوط توسط ارزیابی‌های اطلاعاتی سئول و واشنگتن تایید شده اما رسانه دولتی پیونگ‌یانگ نه این گزارش سقوط را تایید و نه آن را رد کرده است.

به گفته منابع، رهبر جوان کره‌شمالی در هواپیمای مذکور حضور نداشته و همان روز در تلویزیون کشورش حاضر شد. وی حتی در انتخاباتی که 99.97 درصد ساکنان کره‌شمالی در آن حضور داشتند، شرکت کرد. فیلم ویدئویی از پرواز کیم جونگ اون در یک هواپیمای کوچک در اوایل 2015 منتشر شد. وی پیشتر به رسانه دولتی کره‌شمالی گفته بود که هدفش ساخت هواپیما در کشور است و می‌خواهد از نیروی کار و فناوری‌های داخلی برای این منظور استفاده کند. کره‌جنوبی بر این باور است که پیونگ‌یانگ با واردات قطعات، هواپیماهای سسنا (Cessna) می‌سازد.

پس از انتشار این خبر، گزارش‌هایی درباره این مساله منتشر شد که مرگ کیم جونگ اون باعث بی‌ثباتی گسترده در کره‌شمالی می‌شود. کیم جونگ اون دو برادر و یک خواهر دارد، اما یکی از برادرانش در تبعید است و اگر وی بمیرد تنها یک خواهر و یک برادرش وارث دولت کره‌شمالی هستند. پایان این حکومت دیکتاتوری 60 ساله که طولانی‌ترین نظام در جهان محسوب می‌شود، باعث خوشحالی بسیاری از مخالفان این کشور در اقصی نقاط جهان خواهد شد.

52261

کد N900990

وبگردی