آفتاب
نقوی حسینی در گفت وگو با ایسنا:

کاخ سفید و کنگره علیه ایران تقسیم کار کرده‌اند

کاخ سفید و کنگره علیه ایران تقسیم کار کرده‌اند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه استفاده وزیر امور خارجه آمریکا از ادبیات تهدید آمیز علیه ایران نشان دهنده غیرقابل تغییر بودن آمریکایی‌ها است‌، گفت: این ادبیات از سوی کشوری مطرح می‌شود که می‌داند اگر گلوله‌ای به کشور ما شلیک شود پاسخی از طرف ملت خواهد شنید که دیگر فراموش نخواهد کرد.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا‌) با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا در کنگره این کشور گفت: انتظار می‌رفت که بعد از مذاکرات دیگر شاهد استفاده از ادبیات تهدید آمیز علیه ملت ما از سوی کشورهای 1+5 و متحدانش به ویژه آمریکا نباشیم.

وی افزود: ما مذاکره را برای حل مشکل پرونده هسته‌ای انتخاب کردیم و بنا شد از طریق مذاکره به جمع بندی برسیم؛ موضوع حل و فصل شد،‌ مذاکره صورت گرفت و به جمع بندی رسیدیم اما باز هم شاهدیم که آمریکایی‌ها از ادبیات تهدید استفاده می‌کنند و همچنان روی میز بودن راه حل نظامی را به رخ مردم ما می‌کشند.

نقوی حسینی با بیان اینکه در این زمینه دو نکته قابل توجه است، توضیح داد: اولین نکته این است که آمریکایی‌ها نمی‌توانند خوی درندگی ‌، سلطه‌گری‌، تجاوز‌گری و قلدرم‌آبی خود را کنار بگذارند‌، به طوری که حتی در موضوعی که مذاکره کردند و از طریقش به جمع بندی رسیدند‌، باز هم از روی میز بودن راه حل نظامی صحبت می‌کنند و از ادبیات تهدید استفاده می‌نمایند.

به گفته وی، آمریکا منطق‌، مذاکره و توافق‌ را نمی‌فهمد‌ به همین خاطر از چنین ادبیاتی استفاده می‌کند.

نقوی حسینی ادامه داد: با توجه به استفاده از این ادبیات توسط آمریکایی‌ها بهتر است برخی‌ها در داخل کشور نسبت به خوی تجاوزگری و نظامی‌گری آمریکا بیدار شوند‌ و خود را به خواب غفلت نزنند؛ چون این ذات و جنس و خوی و خصلت در آمریکایی‌ها عوض نمی‌شود، آمریکا دنبال عادی‌سازی روابط نیست بلکه دنبال سلطه‌گری و تجاوزگری است. بنابراین در داخل کشور خوش‌خیال نباشیم و خدای نکرده به مردم آدرس غلط ندهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش همچون رژیم صهیونیستی و عربستان و برخی کشورهای دیگر به این موضوع پی‌بردند که ملت ایران در برابر تهدید و یا حمله نظامی چنان پاسخ دندان شکنی به آنها خواهد داد که هرگز فراموش نخواهند کرد. بنابراین استفاده دوباره از ادبیات تهدید چه معنایی دارد؟ می‌دانید که اگر گلوله‌ای به کشور ما شلیک شود پاسخی از کشور ما خواهید شنید و خواهید دید که دیگر فراموش نخواهید کرد.

وی یادآور شد: صهیونیست‌ها در طول 35 سال گذشته هر سال ایران را تهدید به حمله نظامی می‌کنند و می‌گویند به فلان منطقه ایران حمله می‌کنند حال اینکه حتی جرات نزدیک شدن به مرز‌های کشورمان را ندارند. این خود نشان می‌دهد که این ادبیات تهدید جایی برای اجرا و عمل ندارد چون پاسخ و نتیجه‌ای را دریافت می‌کند که در نهایت پشیمان‌کننده است.

نقوی حسینی با بیان اینکه استفاده از این ادبیات نشان دهنده خوی تجاوزگری و درندگی آمریکایی‌ها است گفت: در این بین تعجب ما از برخی کشورهای منطقه یعنی همان کشورهایی است که دارای حکومتی لرزان و متزلزل هستند‌ که چطور چگونه از این ادبیات استفاده می‌کنند؟ خود آنها می‌دانند که اگر چند موشک به کشور ما شلیک شود‌، همه حکومتشان برهم می‌ریزد .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به اظهارات غیرمنطقی سنارتورهای کنگره گفت: ما می‌دانیم آمریکایی‌ها عهدشکن‌ هستند و توافق برای آنها معنای تعهد اجتناب‌ناپذیر را ندارد. آنها بارها تعهد کردند و بارها به تعهداتشان عمل نکردند. به همین دلیل برای آنکه وجهه حقوقی و قانونی به عهد شکنی‌شان بدهند چنین مواضعی را اتخاذ می‌کنند.

وی افزود: این رفتارها نوعی تقسیم کار بین کنگره و دولت آمریکا است تا اینطور به افکار عمومی‌شان القا کنند که آنها متعهد به عهدنامه و توافقات هستند و در چارچوب توافقات بین المللی عمل می‌کنند. این نوع موضع گیری‌ها نشانه عهدشکنی‌ آنها است تا توجیه حقوقی و قانونی برای افکار عمومی شان ارائه کنند.

انتهای پیام

کد N900954

وبگردی