آفتاب

ادامه درگیری‌های زمینی در یمن و تلفات شدید القاعده

ادامه درگیری‌های زمینی در یمن و تلفات شدید القاعده

با وجود اعلام آتش بس از سوی عربستان درگیری‌ ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با نیروهای منصور هادی و مزدوران داخلی عربستان در یمن همچنان ادامه دارد و هر یک از طرفین دیگری را به آغاز حمله متهم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از یمن پرس، افراد مسلح مورد حمایت عربستان سعودی که در تلاش بودند مواضع خود در عدن را تقویت کنند توسط ارتش یمن وکمیته‌های مردمی هدف قرار گرفتند و هفت خودرو آنها منهدم و چند تن از جمله چند تبعه امارات در این میان کشته شدند.

یگان‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی همچنین 10 پایگاه را در شهر مودیة در استان ابین باز پس گرفتند و امنیت منطقه حدنان در استان تعز را نیز برقرار کردند.

در همین حال، ده‌ها تن از اعضای القاعده و افراد مسلح حامی عربستان در استان لحج در درگیری با نیروهای مردمی کشته یا زخمی شدند و تعدادی از تجهیزات نظامی آن‌ها نیز منهدم شد.

جنگنده‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا نیز چند حمله به استان لحج داشت و شبکه ارتباطات و ساختمان‌های پست و مدیریت امنیتی شهر هدف قرار گرفت. این جنگنده‌ها همچنین 9 حمله به بخش همدان در استان صنعاء انجام شد که یک کشته و پنج زخمی درپی داشت.

جنگنده‌های سعودی همچنین یک خانه و یک مدرسه‌ را در منطقه المسلحقات در صعده هدف قرار دادند. در هشت حمله به مناطق دیگری در این استان نیز دو تن کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.

از سوی دیگر محمد علی الحوثی، رئیس کمیته‌های انقلابی یمن در دیدار با پائولو لیمبو، هماهنگ کننده سازمان ملل در یمن با بیان اینکه کشورهای عضو ائتلاف سعودی آتش بس سازمان ملل در اواخر ماه رمضان را نقض کردند این سوال را مطرح کرد که نقش سازمان ملل و موضعش نسبت به این امر چه بود.

وی به خشم مردم یمن از سازمان ملل به دلیل چشم پوشی از جنایت‌های سعودی در حمله به شهروندان در تمامی استان‌ها اشاره کرد.

علی الحوثی با تاکید بر اینکه سازمان ملل باید کشورهای ناقض قوانین بین المللی و انسانی را محکوم کند گفت که آن‌ کشورها مشروعیتی برای مداخله در امور یمن ندارند و قوانین و معاهدات بین المللی این قیمومیت بر ملت‌ها را رد می‌کنند.

انتهای پیام

کد N900940

وبگردی