آفتاب

فیلم/ استفاده پلیس آمریکا از گاز فلفل برای متفرق کردن معترضین

فیلم/ استفاده پلیس آمریکا از گاز فلفل برای متفرق کردن معترضین

بین الملل: برخی از شهرهای آمریکا همچنان صحنه برگزاری اعتراضاتی در واکنش به کشته شدن یک زن سیاه پوست است که به دلیل استفاده نکردن از چراغ راهنما در هنگام راننندگی بازداشت شده بود.

ساندرا بلند، ۲۸ ساله، روز ۱۰ ژوئیه (۱۹ تیر) در نزدیکی شهر هیوستون در ایالت تگزاس به دلیل عدم زدن راهنما به هنگام عوض کردن خط از سوی پلیس مجبور به توقف می‌شود.

در ویدئویی که دوربین نصب شده روی داشبورد خودروی پلیس ضبط کرده، دیده می‌شود که اندکی بعد میان این زن جوان سیاه‌پوست و مأمور سفیدپوست پلیس مشاجره‌ای درمی‌گیرد. ساندرا بلند خطاب به مأمور پلیس می‌گوید که وی با تعویض خط قصد داشته تا راه را برای خودروی پلیس باز کند، اما مأمور بدون توجه به اظهارات زن ضمن دادن هشدار، از او می‌خواهد تا از خودرو پیاده شود.

زمانی که ساندرا بلند از این دستور سرپیچی می‌کند، مأمور پلیس توضیح می‌دهد که او به دلیل عدم همکاری و جر و بحث بازداشت می‌شود.

این مأمور در ادامه به این خاطر که ساندرا بلند مأموران دولت را مورد تمسخر قرار داده، او را تهدید به استفاده از باتوم الکتریکی می‌کند. زمانی که ساندرا بلند سرانجام از ماشین پیاده می‌شود، از رفتار خشونت‌آمیز مأمور پلیس انتقاد کرده و تهدید می‌کند که از وی شکایت خواهد کرد.

به گفته مقامات مسئول ساندرا بلند سه روز پس از بازداشت، با استفاده از یک کیسه پلاستیکی خود را در سلول زندان حلق‌آویز کرده و به زندگی‌اش پایان داده است.

پزشکی قانونی مرگ وی را خودکشی تشخیص داده است. با این حال اعضای خانواده و نزدیکان ساندرا بلند این تشخیص را مورد تردید قرار داده و خواستار انجام یک کالبدشکافی مستقل شده‌اند.

کد N900924

وبگردی