آفتاب
در سالگرد انقلاب،

کوبا خواستار کاهش سخنرانی‌های ضد آمریکایی شد

کوبا خواستار کاهش سخنرانی‌های ضد آمریکایی شد

در پی برقراری روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا، مقامات کوبایی خواستار کاهش سخنرانی‌های ضد آمریکایی در کشورشان شدند.

در پی برقراری روابط دیپلماتیک کوبا و آمریکا، مقامات کوبایی خواستار کاهش سخنرانی‌های ضد آمریکایی در کشورشان شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کوبا در اولین روز ملی این کشور پس از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با آمریکا در 20 ژوئیه، با تاکید بر حفظ و زنده نگه داشتن اصول سوسیالیسم، خواستار کاهش سخنرانی‌های ضد آمریکایی شدند.

روز یکشنبه شصت و دومین سالگرد اولین حمله چریک‌های کوبا به رهبری فیدل کاسترو علیه ارتش "فولخنسیو باتیستا" مورد حمایت آمریکا در سال 1953 بود. این روز یکی از مهمترین تعطیلات در تقویم انقلاب کوبا به شمار می‌آید که در این روز برنامه‌های هنری و سخنرانی‌های میهن‌پرستانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوبا در این روز مهم ملی بار دیگر بر پایان یافتن تحریم‌های اعمالی از سوی آمریکا علیه کوبا و خروج نیروی دریایی آمریکا از خلیج گوانتانامو تاکید کردند.

خوزه رامون ماچادو ونتورا، مرد شماره دو حزب کمونیست کوبا در سخنانی در این روز گفت: اکنون جاده پیچیده و طولانی پیشروی عادی‌سازی روابط دو جانبه کوبا و آمریکا وجود دارد که از اقدامات لازم در این مسیر پایان تحریم‌ها و خروج نیروهای دریایی آمریکا از گوانتانامو است.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش کرده، اگرچه باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره خواستار لغو تحریم‌ها علیه کوبا شده است اما وی در کنگره با مخالفانی به خصوص در میان جمهوری‌خواهان روبه‌رو شده است.

برخی از مقامات ارشد آمریکا مکرراً اعلام کرده‌اند که گوانتانامو جای بحث ندارد.

در مقابل برخی از کوبایی‌ها نیز چندان موافق برقراری دوباره رابطه با آمریکا نیستند. ارنستو گونزالز 84 ساله یکی از چریک‌های حملات 1953 کوبا گفت: من نمی‌توانم به امپریالیسم اعتماد کنم، حتی به میزان کم، آنها همواره از همان سال‌های اول در سال 1902 ما را فریب داده‌اند. ما این اجازه را به آنها نمی‌دهیم که بار دیگر توسط آنها فریب داده شویم. هیچ‌وقت "فیدل" شکست نمی‌خورد.

انتهای پیام

کد N900878

وبگردی