آفتاب

مرگ مشکوک زن جوان سیاه‌پوست در بازداشت پلیس آمریکا

مرگ مشکوک زن جوان سیاه‌پوست در بازداشت پلیس آمریکا

دادستان کل آمریکا گفت، مرگ یک زن سیاهپوست آمریکایی که به نظر می‌رسد حین بازداشت پلیس خودکشی کرده و انتشار فیلم بازداشتش توسط پلیس باعث افزایش نگرانی‌ها در میان سیاه‌پوستان آمریکا شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "لورتا لینچ"، نخستین دادستان کل زن سیاهپوست آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی ای.بی.سی گفت: این نگرانی در میان بسیاری از اعضای جامعه سیاهپوستان آمریکا به وجود آمده که رفتار پلیس این کشور با آنها همانند رفتار با سفیدپوست‌ها نیست و اغلب مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

"ساندرا بلاند"، 28 ساله یک سیاهپوست آمریکایی بود که 13 ژوئیه 2015 توسط پلیس تگزاس بازداشت شد. وی سه روز بعد از دستگیری خودش را حین بازداشت پلیس دار زد. تحقیقات اولیه نشان از خودکشی می‌دهد.

این زن جوان توسط پلیس تگزاس زمانی دستگیر شد که به چراغ راهنمایی توجهی نکرده و خواست تا مسیر حرکت خودروی خود را تغییر دهد اما پلیس وی را متوقف کرده و وی را با شوکر تهدید کرد. فیلم ویدیویی به دست آمده از محل نیز چنین مساله‌ای را تایید می‌کند.

دادستان کل آمریکا ادامه داد: ما در حال حاضر در وضعیتی قرار گرفته‌ایم که بسیاری از اعضای جوامع اقلیت آمریکا احساس می‌کنند نیروی پلیس علیه آنها بسیج شده است به جای آنکه از آنها حمایت و دفاع کند.

انتهای پیام

کد N900770

وبگردی