آفتاب

داوود اوغلو: طرحی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه نداریم

داوود اوغلو: طرحی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه نداریم

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد که آنکارا طرحی برای اعزام نیروی زمینی به سوریه ندارد اما با آمریکا بر سر لزوم فراهم کردن حمایت هوایی از "مخالفان میانه‌رو" سوری که با داعش می‌جنگند به توافق رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه ترکیه‌ای حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشستی مطبوعاتی با سردبیران رسانه‌های ترکیه‌ای عنوان داشت: ما نیروی زمینی به خاک سوریه نفرستادیم و این کار را هم نخواهیم کرد اما باید از نیروهایی که هم اکنون به عنوان نیروهای زمینی فعالیت می‌کنند و با ما همکاری دارند، حفاظت کنیم.

وی افزود: یگان‌های حمایت مردمی کرد سوریه اگر برای ترکیه مشکلی ایجاد نکنند، روابط خود را با دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه کاملا قطع کرده و با گروه‌های مخالف همکاری کنند، می‌توانند جایی در سوریه جدید داشته باشند. این درحالی است که ترکیه برای دومین شب پی در پی به اردوگاه‌های کردها در عراق حمله کرد.

ترکیه پس از زمان طولانی که موضعی با تردید نسبت به ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش داشت به صورت ناگهانی موضع خود را تغییر داد و پایگاه‌های هوایی خود را برای ائتلاف گشود و دست به حملاتی علیه داعش و همچنین نیروهای پ.ک.ک زد.

انتهای پیام

کد N900715

وبگردی