آفتاب
سخنگوی حزب اعتدال و توسعه:

سرمایه‌های آزاد شده کشور با مدیریت صحیح استفاده شود

سرمایه‌های آزاد شده کشور با مدیریت صحیح استفاده شود

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه تاکید کرد: سرمایه‌های آزاد شده کشور نباید صرف واردات کالاهای مصرفی و غیر ضروری شود.

غلامعلی دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایسنا، با اشاره به اینکه با ایجاد ثبات و آرامش در ایران پس از دوران تحریم امکان سرمایه‌گذاری قابل توجهی در بازار ایران به وجود می‌آید، گفت: هنوز جوهر توافق هسته‌ای خشک نشده، شاهد حضور هیاتهای مختلفی از کشورهای اروپایی در کشورمان هستیم.

وی همچنین گفت: در این بین نکته مهم استفاده درست از دلارهای آزاد شده است. در عصر طلایی درآمدهای ارزی در دولت نهم و دهم، مدیریت خوبی اعمال نشد و با واردات کالاهای غیر ضروری به تولید ملی ضربه وارد شد. از سویی دلارهایی که می‌توانست پشتوانه کشور در شرایط تحریم باشد، مورد استفاده بهینه قرار نگرفت. بنابراین در این مقطع نباید دلارهای آزاد شده را صرف واردات کالاهای غیر ضروری کرد.

این فعال سیاسی در ادامه با بیان اینکه با حل موضوع هسته‌ای فرصت‌های تازه‌ای برای ایران ایجاد می‌شود که می‌توان با درایت و تدبیر از آنها بهره برد اظهار کرد: کاهش ایران هراسی در میان افکار عمومی جهان یکی از این فرصت‌هاست. با توجه به گستردگی دنیای ارتباطات، این موضوع می‌تواند نوعی آرامش و امنیت روانی برای ایرانیان سراسر جهان ایجاد کند. طبیعی است که اکثریت ایرانیان مسلمان هستند پس حل موضوع هسته‌ای هم می‌تواند در کاهش اسلام هراسی موثر باشد.

به گفته‌ی وی جریان‌های تروریستی مثل داعش در دامن زدن به اسلام هراسی نقش موثری دارند اما با تدبیر خردمندانه ایران، مساله اسلام هراسی می‌تواند کاهش یابد.

دهقان در ادامه تاکید کرد که حل موضوع هسته‌ای می‌تواند مناسبات شهروندان ایرانی با دیگران در خارج از کشور را بهبود ببخشد.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در بخش دیگری از سخنان خود افزود:‌در این مذاکرات به ما اثبات شد که می‌توان با گفت و گو مشکلات را حل کرد، پس باید از این الگو درس گرفت و زمینه گفت‌وگوهای دائمی میان جریان‌های سیاسی کشور را فراهم کرد. خوشبختانه علائم آغاز این گفت‌وگوها نیز در مراسم افطاری رئیس جمهور با فعالان سیاسی به خوبی دیده شد. از سویی دیگر قرار شد شورای مرکزی خانه احزاب به طور مساوی میان سه جریان اصلاح طلب، اصولگرا و میانه رو تقسیم شود. این ها علائم آغاز تعامل جریان‌های سیاسی در کشور است.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به ضرورت گسترش فعالیت‌های فرهنگی کشورمان گفت: اکنون بیش از گذشته نگاه مثبتی نسبت به نظام و انقلاب ایجاد شده است که باید از آن بهره برد و فرهنگ غنی کشور را به جهانیان شناساند. زیرا امروز نرم افزار قدرت که همان فرهنگ است بیش از قدرت نظامی تاثیر گذار است می‌توان با تبادلات فرهنگی با سایر کشورها، ذخایر غنی فرهنگی خود را به کشورهای دیگر ارائه کنیم.

دهقان در پایان خاطر نشان کرد:‌ البته با تنگ نظری و کوته‌بینی نمی‌توان با دیگران تبادل فرهنگی داشت و می‌طلبد که ما به گونه‌ای عمل کنیم که انحصار فرهنگی دیده نشود.

انتهای پیام

کد N900709

وبگردی