آفتاب

سفر کامرون به جنوب شرق آسیا برای "مقابله با تروریسم"

سفر کامرون به جنوب شرق آسیا برای "مقابله با تروریسم"

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که قصد دارد در راس هیاتی تجاری به جنوب شرق آسیا رفته تا به انجام معاهدات تجاری و مقابله با افراط گرایی در این منطقه بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این سفر که امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود دیوید کامرون، نخست وزیرانگلیس به ویتنام، سنگاپور، مالزی و اندونزی می‌رود و این نخستین سفر خارج از اروپای کامرون پس از پیروزی‌اش در انتخابات مه سال جاری میلادی محسوب می‌شود.

کامرون در راس هیات تجاری قرار است به این چند کشور جنوب شرق آسیا سفر کند تا با این منطقه همکاری‌های تجاری خود را تحکیم بخشد.

وی امیدوار است که از این فرصت برای بهبود وضعیت انگلیس در منطقه جنوب شرق آسیا استفاده کند.

نخست وزیر انگلیس همچنین درباره افراط گرایی با جوکو ویدودو، رئیس جمهوری اندونزی و نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی گفت‌وگو خواهد کرد.

بنابر گزارش‌های موجود حدود 500 تن از ساکنان اندونزی و 200 تن از شهروندان مالزیایی به افراط گرایان در عراق و سوریه پیوسته‌اند.

دیوید کامرون پیش از سفر به جنوب شرق آسیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: داعش بزرگترین تهدید برای جهان محسوب می‌شود و به نظر من انگلیس می‌تواند تجربیات خود را برای مقابله با تروریسم در اختیار رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا قرار دهد و با تهدیدهای ناشی از شبه نظامیان خارجی و توطئه‌های احتمالی تروریستی مقابله کند.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم که انگلیس از اندونزی و مالزی می‌تواند برای مقابله با ایدئولوژی افراط گرایی درس بگیرد و سیاست‌های مقاومتی اتخاذ کند.

دولت لندن در حال حاضر یکی از نیروهای ائتلاف آمریکایی "ضد داعش" در عراق محسوب می‌شود و کامرون امیدوار است که پارلمان اواخر سال جاری میلادی این اجازه را به نیروی هوایی انگلیس بدهد تا در سوریه نیز دست به حملات هوایی بزند.

انتهای پیام

کد N900700

وبگردی