آفتاب
یک استاد دانشگاه:

فرد دیندار هرگز عفاف و حچاب را نادیده نمی‌گیرد

فرد دیندار هرگز عفاف و حچاب را نادیده نمی‌گیرد

یک استاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه زنجان گفت: متاسفانه در حوزه انتخاب حجاب صحیح دینی دچار فقر رنگی شده‎ایم؛ در حالی ‌که یکی از مهم‌ترین مسیرهای جذب جوانان و افراد جامعه به حجاب عمل به مرزهای دین اسلام است.

حجت‎الاسلام علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: اصل دین تکیه بر توحید و اصول اصلی دین از جمله عدل، نبوت، امامت و بسیاری دیگر از اصل‎های حیاتی دارد، ولی متاسفانه عملکرد ما به گونه‎ای بوده است که این اصول را هنوز نتوانسته‎ایم در جامعه به ‌عنوان تکلیف دینی و مسلمانی نهادینه کنیم و در این شرایط مقوله حجاب و عفاف نیز مطرح است که باید دقت‌نظر زیادی به این حوزه داشت.

وی افزود: زمانی که فرد دین‌دار شد به تمام فرایض و اصول دینی عمل می‎کند و هرگز ما نمی‎توانیم فرد دینداری را پیدا کنیم که اصل حجاب و عفاف را نادیده بگیرد و اگر جدای از این عمل باشد باید به اصل دینداری وی شک کرد.

محمدی افزود: با بازنگری در تاریخ دهه 60 و 70 کشور، جامعه حساسیتی مثبت در بحث رعایت حجاب از خود نشان می‌داد، ولی متاسفانه پس از مدتی مردم به سمتی حرکت کردند که الگوی صحیحی در ارتباط با عفاف و حجاب در جامعه برای خود برنگزیدند.

وی عنوان کرد: عدم ارائه صحیح الگو در امر عفاف و حجاب در جامعه موجب گریز برخی از جوانان از حجاب شده است؛ چرا که جوان امروز سنت‎گریز است و اگر ارائه الگوی جدیدی در حوزه‎های خاص مطابق با دین نباشد جوان خود به دنبال الگوی خاص می‎رود که در خیلی از مواقع تناقض با دین دارد.

این استاد حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واحد زنجان تصریح کرد: متاسفانه عدم ارائه صحیح الگو درباره مفهوم عفاف و حجاب موجب شده است تا بسیاری از دین‌داران به سمت انتخاب دین‌داری سخت یا افراط‌گرایی بروند و این در حالی است که اسلام با ارائه نکاتی فراوان و اصولی برگزیدن رنگ لباس‎ها را از سوی افراد مهم دانسته است تا از یک جامعه دینی خوب و شاداب برخوردار باشیم.

انتهای پیام

کد N900616

وبگردی