آفتاب

کشته شدن ۵ شبه نظامی در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان

کشته شدن ۵ شبه نظامی در نزدیکی مرز افغانستان و پاکستان

در حمله پهپادهای آمریکایی دست کم ۵ شبه نظامی در ولایت ننگرها افغانستان در نزدیکی مرز این کشور با مناطق قبایلی پاکستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه داون پاکستان، به گفته یک منبع آگاه، هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی دو فروند موشک را به یک خودروی در حال حرکت که حامل ۵ شبه نظامی بوده شلیک کرد؛ این خودرو در حال حرکت در منطقه لال پور در ایالت ننگرهار افغانستان بوده است.

حمله این پهپاد آمریکایی به این منطقه در حالی انجام شده که ارتش پاکستان همزمان در شمال مناطق قبایلی وزیرستان در حال انجام عملیات هایی برای مقابله با تروریست ها و گروه های افراط گراست.

به نوشته این روزنامه پاکستانی، از آنجایی که بسیاری از حملات پهپادها در مناطق دورافتاده اتفاق می افتد، هیچ اطلاع دقیقی از میزان دفعات این حملات و همچنین آمار افراد کشته شده در دست نیست.

گفتنی است منطقه خیبر یا منطقه قبایلی پاکستان شامل هفت منطقه خودمختار می شود که براساس قوانین قبایلی اداره می شوند. این مناطق سکونتگاه بسیاری از افراد تندرو و همچنین وابستگان به القاعده است. بر اساس آخرین نظرسنجی که از مردم پاکستان درباره حملات پهپادهای آمریکایی در این کشور انجام شد، ۶۶ درصد مردم این کشور با این گونه عملیات ها در خاکشان مخالف اند.

 

 

کد N900587

وبگردی