آفتاب
ایندیپندنت اعلام کرد:

برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژوئن آینده

برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ژوئن آینده

یک روزنامه انگلیسی از برگزاری همه پرسی برای لغو عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا در ژوئن ۲۰۱۶ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، دولت «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس همه پرسی برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا را در ژوئن سال آینده میلادی برگزار خواهد کرد. بر این اساس این خبر در نشست آتی حزب محافظه کار از سوی کامرون اعلام خواهد شد.

این در حالی است که دولت انگلیس هنوز تاریخ دقیقی برای برگزاری این همه پرسی بحث برانگیز اعلام نکرده است. پیش از این ملکه الیزابت دوم در سخنرانی ماه می خود، تاکید کرد همه پرسی تا پیش از سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

در همین حال منابع آگاه در ساختمان شماره ۱۰ خیابان داونینگ از عزم دولت برای اجرایی کردن همه پرسی مذکور تا پایان سال ۲۰۱۷ سخن به میان می آورند. لندن در حالی برای اجرای این همه پرسی که در صورت رای آوردن، ضربه ای جدی به موجودیت اتحادیه اروپا خواهد بود، دورخیز کرده که اروپایی ها در بحبوحه تلاش برای حفظ یونان بحران زده در منطقه یورو هستند.

گفتنی است دیوید کامرون رهبر حزب محافظه کار انگلیس در اولین دوره نخست وزیری خود وعده داده بود در صورت انتخاب مجدد در انتخابات پارلمانی سال جاری میلادی انگلیس، همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا را تا ۲۰۱۶ برگزار می کند.

کد N900558

وبگردی