آفتاب
رئیس حزب اصلی مخالفان ترکیه مطرح کرد

آمادگی ائتلاف با حزب حاکم/بازی «اردوغان» با آینده ترکیه

آمادگی ائتلاف با حزب حاکم/بازی «اردوغان» با آینده ترکیه

رئیس حزب اصلی مخالفان ترکیه امروز یکشنبه اعلام کرد: آماده ام برای منافع ترکیه با حزب حاکم عدالت و توسعه دولت ائتلافی تشکیل دهم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از حریت، «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب جمهوریخواه خلق و رئیس حزب اصلی مخالفان ترکیه در مصاحبه با روزنامه حریت گفت: هر چند از تبعات تشکیل دولت ائتلافی کاملاً آگاهی دارم، اما به خاطر ترکیه و آینده اش حاضر به تشکیل دولت ائتلافی با حزب حاکم عدالت و توسعه هستم.

قلیچدار اوغلو در این باره گفت: ما به سوی منافع کشور ترکیه در حرکتیم نه منافع حزبی مان و می دانیم که تأخیر در تشکیل دولت ائتلافی می تواند دارای عواقب سنگینی برای ترکیه باشد.

وی با اشاره به نتیجه انتخابات پارلمانی ۷ ژوئن و نیز رخ داده ای اخیر در ترکیه، از رسالت خطیر خود برای این اقدام سخن گفت و افزود: از بهای سنگین اقتصادی و اجتماعی که در داخل و خارج از ترکیه بابت عدم تشکیل دولت باید پرداخته شود، آگاهی داریم و امیدواریم که دولت موقت نیز به این امور مهم در جهت منافع ترکیه وقوف کافی داشته باشد.

قلیچدار اوغلو با ابراز تأسف ادامه داد: «اردوغان» آینده ترکیه را به بازی گرفته است. در صورت برگزاری انتخابات زودهنگام، نتیجه حاصله با انتخابات ۷ ژوئن تفاوت نخواهد داشت.
 

کد N900479

وبگردی