آفتاب

عراقچی در کمیسیون امینت ملی مجلس/بازرسی‌ها به مسائل امنیتی لطمه نمی زند

عراقچی در کمیسیون امینت ملی مجلس/بازرسی‌ها به مسائل امنیتی لطمه نمی زند

تسنیم نوشت:

سیدحسین نقوی‌حسینی ،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون، گفت: جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی مجلس به دو بخش تقسیم شد که در بخش اول تخت‌‌روانچی معاون وزیر امور خارجه در حوزه اروپا و آمریکا در این کمیسیون حضور یافت.

وی افزود: آقای تخت‌روانچی در این جلسه گزارشی از سفر هیئت آلمانی به ایران ارائه کرد که در این ارتباط نقدهای جدی از سوی برخی اعضای کمیسیون مطرح شد؛ به ویژه اینکه این سفرها در چارچوب چه استراتژی صورت می‌گیرد و اینها چه اقداماتی می‌خواهند انجام دهند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، تصریح کرد: یکی دیگر از سؤالاتی که از سوی اعضای این کمیسیون مطرح شد این بود که، به دلیل اینکه ما باید استراتژی اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیریم، آیا جایگاه حضور این هیئت‌ها در اقتصاد مقاومتی تعریف شده است و یا اینکه آنها فقط برای بازار مصرف کشور ما و دستیابی به مواد اولیه ما می‌آیند که اگر این طور باشد، خسارت‌های آینده‌اش بیشتر است.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: در بخش دیگری از این جلسه تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به سفر قریب‌الوقوع فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به ایران واکنش نشان دادند و معتقد بودند که چهره صهیونیست بودن او و مواضعش خصمانه‌اش علیه جمهوری اسلامی ایران بر همه روشن است. این سؤال مطرح شد که چرا باید چنین هیئتی در اولویت سفر قرار بگیرد؟

وی همچنین، تصریح کرد: در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون، آقای عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان مابقی بندهای برجام را با حضور اعضای کمیسیون مورد بررسی قرار داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، اضافه کرد: در این بخش از جلسه بحث‌های جدی پیرامون نحوه لغو تحریم‌ها، نوع بازرسی‌ها و خطوط قرمزی که در این ارتباط مطرح بود، بررسی شد؛ همچنین موضوعاتی که در قطعنامه سازمان ملل پیرامون سلاح‌های استراتژیک مطرح است نیز مورد بررسی قرار گرفت و وی هم توضیحاتی پیرامون این مسائل داد.

نقوی‌حسینی در پایان خاطر نشان کرد: آقای عراقچی در این جلسه گفت که در جمع‌بندی مذاکرات وین، بازرسی‌ها در چارچوب مقرراتی صورت می‌گیرد که به مسائل امنیتی کشور لطمه وارد نشود.

27220

کد N900444

وبگردی