آفتاب
از طریق ویدئو کنفرانس؛

رئیس‌جمهور شش پروژه مهم در حوزه آب و برق استان کردستان را افتتاح کرد

رئیس‌جمهور شش پروژه مهم در حوزه آب و برق استان کردستان را افتتاح کرد

در بیستمین سفر کاروان تدبیر و امید به استان کردستان هشت پروژه کلیدی در حوزه آب و برق توسط رئیس جمهوری و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری در مراسم افتتاح این پروژه‌ها، حمید چیت چیان، وزیر نیرو، استاندار کردستان، مدیر عامل شرکت آب و نیرو، مدیر عامل شرکت آبفای کشور و تعدادی از مسئولین کشوری و استانی دیگر حضور داشتند.

جزئیات مختصری از این پروژه ها عبارتنداز:

الف) پروژه های حوزه آب:

1. سامانه انتقال آب سد آزاد به سد قشلاق سنندج

با اجرایی شدن این طرح، 2.5 میلیون مترمکعب آب در ثانیه به سمت سد قشلاق برای مصارف شهر سنندج انتقال می‌یابد، این پروژه بزرگ می‌تواند بحران فعلی آب سنندج را رفع کند. برای اجرای این طرح، 2112 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

2. تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج

این طرح با ظرفیت تصفیه 99 هزار و 360 مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و با تحت پوشش قرار دادن 465 هزارنفر جمعیت افتتاح شد. عملیات اجرایی آن از سال 81 آغاز و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 320 میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

ب) پروژه های حوزه برق:

1. توسعه دو فیدر خط پست 230 کیلوولت نیروگاه سنندج به مریوان

این پروژه با هدف برقراری ارتباط با پست 230 کیلوولت زریوار از نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج، احداث شده است. برای احداث این پروژه 76 میلیارد ریال هزینه شده است.

2. احداث پست 63/230 کیلوولت مدولار مریوان(زریوار)؛ یکی دیگر از پروژه‌های حوزه برق استان کردستان است که با هدف افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه، کاهش خاموشی تلفات انرژی و بهبود ولتاژ در پست‌های فوق توزیع مریوان ونگل با اعتبار 50 میلیارد ریال احداث شده است. این پروژه شامل یک فیدرخط و ترانس 230, یک فیدرخط وترانس 63 کیلوولت و یک دستگاه ترانسفورماتورقدرت 40مگاولت آمپر است. اعتبار هزینه شده برای این پروژه، 50 میلیارد ریال بوده است.

3. احداث خط 230 کیلوولت دو مداره سنندج – مریوان

عملیات اجرایی این پروژه که شامل 90 کیلومتر خط دو مداره باندول دوسیمه با هادی اسکوپ است و با هدف تغذیه پست زریوار و انتقال انرژی الکتریکی به غرب استان احداث شده است، از سال 86 آغاز و 635 میلیارد ریال هزینه دربر داشته است.

4. خط 63 کیلوولت چهار مداره مریوان – زریوار

این پروژه با هدف برقراری اتصال پست 63 کیلوولت مریوان با پست 230 کیلوولت این شهرستان جهت تقویت ولتاژ در پست‌های فوق توزیع مریوان و نگل احداث شده است. عملیات اجرایی طرح مذکور از سال 89 آغاز شده و اجرای آن 57 میلیارد ریال هزینه داشته است.

انتهای پیام

کد N900439

وبگردی