آفتاب

طالبان یک پایگاه پلیس افغانستان را با افسرانش تصرف کرد

طالبان یک پایگاه پلیس افغانستان را با افسرانش تصرف کرد

مقامات امنیتی افغانستان امروز (یکشنبه) اعلام کردند، پس از آنکه 100 افسر پلیس و نیروی مرزی به دنبال درگیری سه روزه با شبه نظامیان طالبان به این گروه پیوستند، طالبان کنترل یکی از پایگاه‌های بزرگ پلیس در منطقه دور افتاده‌ای واقع در شمال شرق افغانستان را به عهده گرفت که این بزرگترین تسلیم گسترده از زمان پایان ماموریت نظامی نیروهای آمریکایی و ناتو در این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تصرف پایگاه "تیرگاران" در ولایت "بدخشان" نمایانگر چالشی است که نیروهای امنیتی افغان از آغاز سال جاری میلادی با آن روبه رو هستند. پایگاه‌ها و ایست‌های بازرسی دور افتاده به شدت هدف شبه نظامیان طالبان قرار گرفته‌اند ومیزان تلفات در بین سربازان و افسران پلیس افغانستان نیز افزایش یافته است.

ژنرال بابا جان، رئیس پلیس ولایت بدخشان گفت: این پایگاه پلیس در منطقه وردوج همزمان با اینکه باران شدید جاده‌های این منطقه را از بین برد، در محاصره قرار گرفت. اگرچه دره‌های پرشیب این ولایت اغلب فرود هواپیماها را مشکل می‌سازد، اما هنوز مشخص نیست که چرا سربازان برای حمایت از پایگاه به منطقه اعزام نشدند.

عبدالله ناجی نظری، رئیس شورای ولایتی بدخشان گفت: هیچ نیروی مقاومتی در سه روز گذشته که ماموران پلیس این پایگاه مورد حمله قرار گرفته بودند، برای کمک اعزام نشدند و این افسران و نیروها نیز چاره‌ای جز پیوستن به طالبان نداشتند.

ژنرال بابا جان گفت: فرمانده پلیس محلی نیز به طالبان پیوست و انبار وسیع تسلیحات و مهمات این پایگاه پلیس را تسلیم شبه نظامیان کرد.

طالبان نیز بیانیه‌ای منتشر و در آن اعلام کرد، این پایگاه را به همراه 110 افسر پلیس، فرمانده محلی شان و رئیس پلیس مرزی محلی تصرف کرده است. طالبان در این بیانیه اعلام نکرده که آیا این اسرا به آن‌ها پیوسته‌اند یا خیر.

انتهای پیام

کد N900336

وبگردی